Trzy Złote Delfiny dla Polski w Cannes
Wojciech Jeżowski ze Złotym Delfinem (fot. Tank Group)
Trzy złote i trzy srebrne statuetki delfinów otrzymały polskie firmy na tegorocznym Corporate Media & TV Awards w Cannes. Wojciech Bojanowski z TVN dostał nagrodę Best Director.
Złotego Delfina w kategorii Film interaktywny otrzymała firma producencka Black Rabbit (od września jest częścią Tank Group). Nagrodzona produkcja "Data Center Attack: The Game" (powstała dla firmy Trend Micro) opowiada o cyberzagrożeniach dla dużych organizacji. Wojciech Jeżowski wraz z Black Rabbit stworzył aplikację do robienia filmów interaktywnych.
Złoto zdobyło także Centrum Nauki Kopernik w kategorii Dokumenty 360 stopni za film "Hallo Ziemia". W kategorii Lifestyle, art, music & culture Złotego Delfina otrzymał EdukatorFilm Media Group za "Film literature. Jan Kochanowski »Lament VIII«".
W kategorii Pozyskiwanie funduszy, non profit i CSR Srebrnego Delfina otrzymał Crusar za projekt aktywizacji seniorów. W kategorii Adventure & Travel srebro zdobył TVN za produkcję "Mongolia", zrealizowaną przez Martynę Wojciechowską.
W kategorii Webisodes Srebrnego Delfina otrzymała firma Pit Factory za projekt "Muzeum? Żebyś wiedział!" dla Muzeum Narodowego w Poznaniu.
W kategorii Production arts & crafts nagrodę dla najlepszego reżysera otrzymał Wojciech Bojanowski (TVN) za reportaż "Śmierć na komisariacie". Ponadto uznano, że najlepszy scenariusz miał reportaż "Ofiara Hitlera" (TVN).
(IKO, 01.10.2018)