Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sposoby opowiadania historii i ich promocja głównym tematem Outriders Summit

Jednym z prowadzących Outriders Summit był Jakub Górnicki, współzałożyciel serwisu Outride.rs (fot. Paweł Dembowski)

Jak opowiedzieć historię, by zainteresować nią redakcje i odbiorców, na co uważać podczas relacjonowania ważnego wydarzenia za granicą i jakich trudności należy się wystrzegać przy tworzeniu własnego newsroomu - to niektóre tematy, które poruszono na konferencji Outriders Summit, organizowanej przez serwis Outride.rs.

Pierwsza edycja Outriders Summit odbyła się w warszawskim kinie „Iluzjon” i została zorganizowana z okazji pierwszej rocznicy działalności projektu reporterskiego Outride.rs. Jednym z prowadzących Outriders Summit był Jakub Górnicki, współzałożyciel serwisu Outride.rs. Tematem tegorocznego spotkania było „Story first”, czyli m.in. jak zadbać o finansowanie swojego projektu, jak znaleźć temat i jak zainteresować nim odbiorców.

Wśród osób przemawiających na konferencji była laureatka Nagrody Pulitzera Tina Rosenberg, która przybliżyła uczestnikom tzw. solutions journalism, czyli sposób prezentowania historii tak, by nie tylko skupiać się na problemach, ale też na rozwiązaniach. Z kolei Kristen Han zaprezentowała Newnaratif.com - anglojęzyczny serwis z informacjami i dłuższymi formami dziennikarskimi o południowej Azji.

W bloku Struggles dziennikarze mówili o problemach związanych m.in. z prowadzeniem własnej działalności i pracy freelancera. Irene Caselii, opowiadając o swoich doświadczeniach w pracy korespondentki w krajach Ameryki Południowej, mówiła, że tematami związanymi z tym kontynentem trudno jest zainteresować redakcje. Podkreślała, że dlatego ważne jest wyszukiwanie tematów, w których unika się stereotypów i klisz. Jej zdaniem w pracy freelancera ważne jest też, by zainwestować w sprzęt do relacjonowania wydarzeń na żywo.

Z kolei Tassos Morfis, jeden ze współzałożycieli ateńskiego newsroomu non profit Athens Live, zwracał uwagę na błędy, jakich należy się wystrzegać podczas uruchamiania własnego start-upu, np. brak newslettera, środków na dalszą działalność i promocji postów na Facebooku.

W Strategies, czyli bloku poświęconym technice opowiadania historii, dziennikarz wcześniej pracujący dla BBC Andrew North wyjaśniał uczestnikom Outriders Summit, jak można opisać historię za pomocą rysunków ze szkicownika, również w formie krótkich animacji.

(PD, 28.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.