Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PMPG Polskie Media ma po pierwszym półroczu 4,5 mln zł zysku netto

Prezes PMPG Polskie Media Michał Lisiecki (screen: Youtube.com/Inwestorzy.tv)

W pierwszym półroczu grupa kapitałowa PMPG Polskie Media SA (wydawca m.in. "Wprost" i "Tygodnika do Rzeczy") uzyskała 22,9 mln zł przychodu ze sprzedaży (spadek o 10,37 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku) i 4,5 mln zł zysku netto (wzrost o 185,27 proc.). Wynika EBITDA to 5 mln zł (wzrost o 64,5 proc.).

Jak podano w sprawozdaniu zarządu grupy PMPG Polskie Media, spadek przychodów wynikał ze zmniejszenia sprzedaży egzemplarzowej tygodników o wartość
około 1 mln zł i zmniejszenia sprzedaży reklam o około 1,2 mln zł. "Niekorzystne otoczenie rynkowe w segmencie mediów drukowanych jak również sytuacja kredytowa klientów wpłynęły na obniżenie znormalizowanego EBITDA o 2,1 tys. zł, zaś zysku netto o 1,8 mln zł" - napisano w sprawozdaniu.

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost") w pierwszym półroczu wyniosła 17 365 egz. (spadek o 9,50 proc. w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem), a "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 35 771 egz. (spadek o 20,17 proc.). PMPG Polskie Media jest większościowym udziałowcem obu spółek. Prezesem zarządu PMPG jest Michał Lisiecki. (GDYJ)

(GDYJ, 18.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Poseł PiS Andrzej Kosztowniak pozywa Agorę i Radio Zet

Tekst "Układ radomski PiS. Jak ukręcono łeb korupcyjnemu śledztwu CBA" ukazał się 30 sierpnia (screen: Wyborcza.pl)

Pozew przeciwko Agorze – wydawcy "Gazety Wyborczej" i Radiu Zet skierował wczoraj do sądu poseł PiS Andrzej Kosztowniak. Chodzi o artykuł w "GW" i materiał Radia Zet o rzekomej aferze korupcyjnej w Radomiu w okresie, gdy Kosztowniak był prezydentem miasta.

Według PAP Kosztowniak w pozwie domaga się przeprosin. 

Autorami tekstu z 30 sierpnia pt. "Układ radomski PiS. Jak ukręcono łeb korupcyjnemu śledztwu CBA" są dziennikarz "GW" Wojciech Czuchnowski oraz Mariusz Gierszewski z Radia Zet. Napisali, że CBA miało materiał do postawienia zarzutów korupcyjnych dwóm posłom PiS z Radomia w związku z "układem korupcyjnym", który miał działać w tym mieście od 2007 roku. Według gazety mieli w nim brać udział przedstawiciele władz miasta i firm. Zdaniem autorów po zmianie władzy sprawę wyciszono, a funkcjonariusz, który ją prowadził, odszedł ze służby. 

Agora na tym etapie nie komentuje działań posła. – Nie jesteśmy w stanie odnieść się do pozwu, ponieważ nie otrzymaliśmy go jeszcze i nie znamy jego treści – informuje Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze. – Redakcja na wniosek posła Andrzeja Kosztowniaka, zgodnie z prawem prasowym, zamieściła sprostowanie, o które wnioskował – dodaje.

Wczoraj w serwisie Wyborcza.pl ukazała się odpowiedź Wojciecha Czuchnowskiego, który podtrzymuje tezy zawarte w artykule. "W obszernym i mętnym sprostowaniu wysłanym do Wyborczej i zgodnie z prawem prasowym opublikowanym we wtorek poseł PiS Andrzej Kosztowniak oświadcza, że opublikowane przez nas informacje o łapówkach, które miał otrzymywać jako prezydent Radomia, są nieprawdziwe. Zgodnie z prawem prasowym odpowiadam dzień po publikacji sprostowania" – napisał Czuchnowski. 

Także Eurozet na tym etapie nie komentuje pozwu. – Nie mamy tego pozwu, nie wiemy, co w nim jest, wiec trudno nam się do niego odnieść – powiedziała rzeczniczka Eurozetu Małgorzata Kozieł.

(AMS, PAP, 19.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo