Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agencja AP poprawiła depeszę po interwencji Rosji

Siedziba agencji AP w Nowym Jorku (fot. Americasroof/Wikipedia Commons)

Izraelski dziennik „Haaretz” poinformował, że agencja Associated Press na prośbę Rosji usunęła z depeszy fragment, w którym Związek Radziecki i nazistowskie Niemcy określono jako byłych sojuszników. 

Depesza ukazała się na początku września i dotyczyła rocznicy wymordowania żydowskiej społeczności jednego z miast na Ukrainie. Tekst zawierał sformułowanie, że „w czerwcu 1941 roku Niemcy zaatakowały Związek Radziecki, swojego byłego sojusznika”. 

Agencja AP poprawiła tekst w środę po uwzględnieniu wyjaśnień Rosji: "W 1939 r. pomimo znaczących różnic ideologicznych oba mocarstwa podpisały pakt o nieagresji, który utorował drogę do ataku na Polskę, a później także Litwę, Estonię i Łotwę. Pakt nigdy oficjalnie nie został uznany za sojusz. Związek Radziecki w koalicji z sojusznikami, w tym Wielką Brytanią i Stanami Zjednoczonymi, przez cztery lata walczył, aby pokonać nazistów”. 

Depeszę w pierwotnej wersji opublikował m.in. dziennik „Haaretz”. Do redakcji gazety z prośbą o zmianę treści artykułu zgłosiła się ambasada rosyjska. Zdaniem Rosjan określenie „były sojusznik” jest wypaczeniem prawdy, bo Związek Radziecki „nigdy nie był sprzymierzeńcem nazistowskich Niemiec”. 

„Haaretz” porównał reakcję Rosji do starań Polski, aby media na całym świecie stosowały zwroty „niemiecki obóz zagłady” oraz „okupowana Polska”. 

(PAZ, 14.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Super Express” wraca do punktów Ruchu

(fot. Ruch SA)

Dziennik ”Super Express” (Grupa ZPR Media) od poniedziałku 17 września będzie ponownie dostępny w punktach firmy kolporterskiej Ruch SA - ustalił Press.pl.

Przed tygodniem, w piątek 7 września, spółki ZPR Media i Time wypowiedziały długoterminowe umowy na dystrybucję prasy z Ruchem. Powodem decyzji było rosnące zadłużenie firmy kolporterskiej wobec tych podmiotów. Od poniedziałku 10 września ”Super Express” nie trafia do punktów Ruchu. Kilka dni temu rzeczniczka Grupy ZPR Media Monika Polewska powiedziała ”Wiadomościom” TVP 1, że Ruch zalega wydawnictwu ok. 10 mln zł.

Od miesięcy Ruch zalega z płatnościami wobec części wydawców. - Rozpoczęliśmy dokonywanie regularnych płatności na rzecz naszych kontrahentów - poinformował w piątek Press.pl  Joanna Dzwonkowska, rzeczniczka Ruchu.

Jak się dowiedzieliśmy, od poniedziałku ”Super Express” będzie ponownie dostępny w punktach Ruchu. 

(KOZ, 14.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo