Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nisztor i Gmyz przegrali proces cywilny z Pińskim

Sprawa dotyczy wymiany zdań pomiędzy Nisztorem i Gmyzem z 7 maja 2016 roku. (screen Twitter.com)

Sąd Okręgowy w Warszawie zdecydował, że dziennikarze Piotr Nisztor i Cezary Gmyz mają przeprosić na Twitterze redaktora Jana Pińskiego za tweety z maja 2016 roku zawierające sugestie o kontaktach z dilerem narkotyków.

Sprawa dotyczy wymiany zdań pomiędzy Nisztorem i Gmyzem z 7 maja 2016 roku. "Diler zamknięty przez policję dostarczał narkotyki jednemu z pseudoprawicowych dziennikarzy? Materiał operacyjny jest dla niego bezlitosny..." - napisał Nisztor. "Byłyż to Jan Piński?" - dopytywał Gmyz. "Cóż..." - odparł Nisztor. W innym tweecie Nisztor napisał (nie wymieniając nazwiska Pińskiego): "Współczuję mu (pseudoprawicowemu dziennikarzowi-narkomanowi)... Może Monar nie pomoże... On naprawdę potrzebuje pomocy...".

Piński pozwał obu dziennikarzy o ochronę dóbr osobistych. Domagał się przed sądem przeprosin i 10 tysięcy złotych zadośćuczynienia. Sąd oddalił jego roszczenia finansowe, nakazując Nisztorowi i Gmyzowi publikację tweeta z przeprosinami. Piński nie wyklucza, że po zapoznaniu się z pisemnym uzasadnieniem wyroku odwoła się do sądu apelacyjnego w zakresie nieprzyznania zadośćuczynienia.

Nisztor nie odpowiedział na pytania "Presserwisu" m.in. czy zamierza przeprosić Pińskiego. Z Gmyzem nie udało nam się skontaktować.

(GDYJ, 12.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Działkowca" z milionowym zyskiem

Dwa główne tytuły Wydawnictwa Działkowiec to "Działkowiec" i "Mój Ogródek"

Wydawnictwo Działkowiec miało 7 mln przychodów ze sprzedaży i 1,05 mln zł zysku netto – wynika z dokumentów złożonych przez spółkę w Krajowym Rejestrze Sądowym za 2017 rok.

W porównaniu z poprzednim rokiem przychody Działkowca były wyższe o 0,44 proc. rok do roku, a zysk netto niższy o zaledwie 0,12 proc. Sprzedaż reklam przyniosła wydawnictwu 537 tys. zł (wzrost o 2 proc.). Wydawca raportuje, że w ubiegłym roku zatrudniał średnio 12 osób, w tym dziewięć na pełnych etatach.

Główną działalnością spółki jest wydawanie czasopism ogrodniczych i prowadzenie sklepu internetowego. W 2017 roku główny tytuł wydawnictwa: miesięcznik "Działkowiec" miał średnią sprzedaż ogółem 93 065 egz. (spadek o 7,54 proc. w porównaniu z 2016 rokiem), a "Mój Ogródek" - 34 948 egz. (spadek o 10,81 proc.; dane ZKDP).

(JOK, 13.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo