TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większość dużych wydawców internetowych w sierpniu straciła użytkowników

(fot. Pixabay.com)

Grupa Wirtualna Polska w sierpniu zwiększyła przewagę nad Grupą RAS Polska do 409,2 tys. użytkowników. Jednak większość dużych wydawców internetowych straciła użytkowników w porównaniu z lipcem.

Jak wynika z danych PBI/Gemius, Grupa Google była liderem polskiego internetu w sierpniu. Jej serwisy odwiedziło łącznie 25,6 mln użytkowników – o 155,9 tys. mniej niż w lipcu. Drugi był Facebook.com z wynikiem 20,8 mln internautów – 339,2 tys. mniej.

W sierpniu Grupa Wirtualna Polska miała 20,7 mln internautów (spadek o 200,8 tys.). Z kolei serwisy Grupy RAS Polska odwiedziło 20,3 mln użytkowników (spadek o 302,6 tys.). Tym samym Grupa WP zwiększyła przewagę nad Grupą RAS Polska z 307,4 użytkowników w lipcu do 409,2 tys.

Spośród dziesięciu największych wydawców duże spadki w ujęciu miesięcznym zanotowały również Youtube.com (19,3 mln użytkowników, spadek o 234,3 tys.) oraz Grupa Interia.pl (prawie 18 mln użytkowników, spadek o 309,2 tys.).

W pierwszej dziesiątce wzrostem mogły pochwalić się: Grupa Allegro (wzrost o 67,1 tys., do 17,5 mln), Grupa OLX (wzrost o 195,6 tys., do 16,5 mln), Grupa Gazeta.pl (wzrost o 89,7 tys., do 16,1 mln) i Grupa Polska Press (wzrost o 104,1 tys., do 16 mln).

Serwisy Grupy Google dziennie odwiedzało średnio 13,7 mln użytkowników, Facebook.com – 8 mln, Grupy WP – 6,1 mln, Grupy RAS Polska – 5,9 mln, Youtube.com – 5,8 mln.

W rankingu domen w sierpniu prowadziła Google.pl, która miała 23 mln użytkowników (spadek o 396,7 tys. w porównaniu z lipcem). Dalej znalazły się: Google.com – prawie 22 mln (spadek o 187,5 tys.), Facebook.com – 20,8 mln (spadek o 339,2 tys.), Youtube.com – 19,3 mln (spadek o 234,3 tys.). Czołówkę zamyka Allegro.pl, które zanotowało wzrost – o 73,5 tys., do 16,8 mln. Do pierwszej dziesiątki trafiły również: Onet.pl – 16,7 mln użytkowników (wzrost o 18,7 tys.), WP.pl – 15,4 mln (spadek o 30,5 tys.), Interia.pl – 13,8 mln (spadek o 372,3 tys.), Olx.pl – 13,5 mln (wzrost o 90,6 tys.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Wikipedia.org z wynikiem 12,3 mln użytkowników (spadek o 596,8 tys.).

Najpopularniejszą aplikacją według badania był Youtube – korzystało z niego 16,2 mln użytkowników (wzrost o prawie 224 tys.). Wyprzedził aplikację Google, z której korzystało 16,1 mln internautów (spadek o prawie 405 tys.). Najpopularniejszą polską aplikacją był Rossman PL – prawie 4 mln użytkowników (wzrost o 223,7 tys.).

Liczba internautów w Polsce w sierpniu wyniosła ogółem 27 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 22,6 mln, a na smartfonach i tabletach – 22,3 mln).

(PD, 11.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.