Większość dużych wydawców internetowych w sierpniu straciła użytkowników
(fot. Pixabay.com)
Grupa Wirtualna Polska w sierpniu zwiększyła przewagę nad Grupą RAS Polska do 409,2 tys. użytkowników. Jednak większość dużych wydawców internetowych straciła użytkowników w porównaniu z lipcem.
Jak wynika z danych PBI/Gemius, Grupa Google była liderem polskiego internetu w sierpniu. Jej serwisy odwiedziło łącznie 25,6 mln użytkowników – o 155,9 tys. mniej niż w lipcu. Drugi był Facebook.com z wynikiem 20,8 mln internautów – 339,2 tys. mniej.
W sierpniu Grupa Wirtualna Polska miała 20,7 mln internautów (spadek o 200,8 tys.). Z kolei serwisy Grupy RAS Polska odwiedziło 20,3 mln użytkowników (spadek o 302,6 tys.). Tym samym Grupa WP zwiększyła przewagę nad Grupą RAS Polska z 307,4 użytkowników w lipcu do 409,2 tys.
Spośród dziesięciu największych wydawców duże spadki w ujęciu miesięcznym zanotowały również Youtube.com (19,3 mln użytkowników, spadek o 234,3 tys.) oraz Grupa Interia.pl (prawie 18 mln użytkowników, spadek o 309,2 tys.).
W pierwszej dziesiątce wzrostem mogły pochwalić się: Grupa Allegro (wzrost o 67,1 tys., do 17,5 mln), Grupa OLX (wzrost o 195,6 tys., do 16,5 mln), Grupa Gazeta.pl (wzrost o 89,7 tys., do 16,1 mln) i Grupa Polska Press (wzrost o 104,1 tys., do 16 mln).
Serwisy Grupy Google dziennie odwiedzało średnio 13,7 mln użytkowników, Facebook.com – 8 mln, Grupy WP – 6,1 mln, Grupy RAS Polska – 5,9 mln, Youtube.com – 5,8 mln.
W rankingu domen w sierpniu prowadziła Google.pl, która miała 23 mln użytkowników (spadek o 396,7 tys. w porównaniu z lipcem). Dalej znalazły się: Google.com – prawie 22 mln (spadek o 187,5 tys.), Facebook.com – 20,8 mln (spadek o 339,2 tys.), Youtube.com – 19,3 mln (spadek o 234,3 tys.). Czołówkę zamyka Allegro.pl, które zanotowało wzrost – o 73,5 tys., do 16,8 mln. Do pierwszej dziesiątki trafiły również: Onet.pl – 16,7 mln użytkowników (wzrost o 18,7 tys.), WP.pl – 15,4 mln (spadek o 30,5 tys.), Interia.pl – 13,8 mln (spadek o 372,3 tys.), Olx.pl – 13,5 mln (wzrost o 90,6 tys.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Wikipedia.org z wynikiem 12,3 mln użytkowników (spadek o 596,8 tys.).
Najpopularniejszą aplikacją według badania był Youtube – korzystało z niego 16,2 mln użytkowników (wzrost o prawie 224 tys.). Wyprzedził aplikację Google, z której korzystało 16,1 mln internautów (spadek o prawie 405 tys.). Najpopularniejszą polską aplikacją był Rossman PL – prawie 4 mln użytkowników (wzrost o 223,7 tys.).
Liczba internautów w Polsce w sierpniu wyniosła ogółem 27 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 22,6 mln, a na smartfonach i tabletach – 22,3 mln).
(PD, 11.09.2018)