Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamowy ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w tej dekadzie

Największy wzrost przychodów z reklam notuje internet (fot. rawpixel/ Unsplash)

Wartość wydatków reklamowych netto w pierwszym półroczu wyniosła 4,659 mld zł - to najlepsze pierwsze półrocze rynku reklamowego od 2010 roku.

Z najnowszego raportu domu mediowego Starcom wynika, że od stycznia do czerwca 2018 roku czternaście sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe, a dwa ograniczyły. Największy wolumenowy wzrost wygenerował handel, który wydał na reklamę 773,4 mln zł, o 17,9 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Dużo w reklamę inwestowały sieci sklepów: Lidl, Biedronka, Kaufland i Media Markt. Branża farmaceutyczna wydała 554,7 mln zł (wzrost o 9 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały komputery i audio wideo – o 19,7 proc., do 60,3 mln zł.

"Po bardzo dobrym pierwszym kwartale rynek przyspieszył jeszcze bardziej. W całym półroczu wzrost wyniósł 9,2 proc., co oznacza, że reklamodawcy wydali aż 392 mln zł więcej, niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Rynek reklamy wykorzystuje dobrą koniunkturę gospodarczą w Polsce. Dynamika wzrostu wartości produktu krajowego brutto wyniosła 5,1 proc. zarówno w pierwszym, jak i drugim kwartale" - komentuje Magdalena Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Największy wzrost przychodów z reklam notuje internet. Wydatki na promocję w tym medium wzrosły o 14,1 proc., do 1,554 mld zł. Najwięcej wydano na reklamę w telewizji – 2,204 mld zł (wzrost o 8,7 proc.). O 9,5 proc., do 340 mln zł, wzrosły wydatki na reklamę radiową. Na promocję w pozostałych mediach wydano: kina – 60 mln zł (wzrost o 5,4 proc.), outdoor – 254 mln zł (wzrost o 1,8 proc.), magazyny– 156 mln zł (spadek o 5 proc.), dzienniki – 92 mln zł (spadek o 5,3 proc.).  

Press

(IKO, 03.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.