Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ekstraklasa do końca roku ogłosi, kto będzie pokazywał mecze od sezonu 2019/20

Do końca sezonu 2018/2019 sześć z ośmiu meczów każdej kolejki pokazuje NC+ (screen: Youtube/canalplus)

Przetarg na prawa do transmisji meczów piłkarskiej Lotto Ekstraklasy od sezonu 2019/2020 ma rozpocząć się we wrześniu - poinformowała „Presserwis” spółka Ekstraklasa SA.

Wyniki przetargu mają być znane w czwartym kwartale 2018 roku. Nie podano jednak dokładnej daty startu przetargu, jego formy, liczby sezonów, które obejmie, oraz podziału na pakiety (osobne dla telewizji kodowanych, otwartych oraz serwisów internetowych).

- Nie ujawniamy szczegółów procesu przetargowego na obecnym etapie - podkreśla Bartosz Orzechowski, menedżer ds. komunikacji Ekstraklasy SA.

Do końca sezonu 2018/2019 prawa do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy dla kanałów płatnych ma NC+. Dwa mecze w każdej kolejce można obejrzeć w Eurosporcie. Poza tym dwa mecze w sezonie na otwartym kanale transmituje Telewizja Polska, która nadaje też magazyn „Gol ekstra” ze skrótami i bramkami. Cyfrowe prawa, obejmujące fragmenty spotkań, kupiła na wyłączność Grupa Onet-RAS Polska, natomiast mecze Ekstraklasy za granicą pokazuje serwis Dailymotion.

Według nieoficjalnych szacunków prawa do transmisji od sezonu 2015/2016 do 2018/2019 sprzedano za ok. 150 mln zł za rok. Zdaniem ekspertów ponownie wynegocjować taką kwotę może być Ekstraklasie trudno.

- Przez ostatnie pół roku skumulowały się trzy wydarzenia obciążające wizerunkowo polski futbol: złe wyniki polskich drużyn w europejskich pucharach, końcówka poprzedniego sezonu, gdy mówiło się o walce o mistrzostwo jako o wyścigu pełzających żółwi, i wreszcie bardzo słabe występy reprezentacji na mundialu - ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. - To wszystko może mieć wpływ na wartość praw do transmisji meczów Ekstraklasy i liczbę osób interesujących się nią. Z drugiej strony, bardzo ważne też jest, kto zasiądzie do negocjacji i jak je poprowadzi. W jaki sposób będzie potrafił przedstawić argumenty liczbowe i finansowe na rzecz utrzymania czy podniesienia wartości transakcji. Do tego dochodzi zamieszanie z MP & Silva, czyli agencją, która dotychczas doradzała Ekstraklasie SA przy sprzedaży praw do transmisji, a ostatnio wpadła w problemy finansowe - dodaje Kita.

Więcej w "Presserwisie"

(PAZ, 31.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.