Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raport "Rynek TV & Wideo”: skutki konsolidacji i standardy pomiaru widowni

Raport "Rynek TV & Wideo" ukaże się we wrześniowym wydaniu "Press"

W wyniku konsolidacji rynku telewizyjnego Grupa Polsat ma już 26 proc. udziału w rynku, a Grupa Discovery/TVN ponad 23 proc. Zmieniają się nawyki oglądania telewizji – rośnie e-widownia. O skutkach tych trendów i wyzwaniach dotyczących badań oglądalności informuje raport "Rynek TV & Wideo" w "Press".

Raport, przygotowany wspólnie z Nielsen Audience Measurement, jest pierwszym przewodnikiem po rynku badań telemetrycznych: prezentuje nie tylko standardy badawcze w Polsce, lecz także jak widownię telewizyjną bada się w innych europejskich krajach. Opisuje główne modele organizowania badań telemetrycznych na świecie. Na przykładzie Francji, Niemiec czy Holandii wskazuje kierunki poszerzania zakresu badań widowni z uwzględnieniem czterech ekranów. Ponadto – wobec trwającej właśnie na polskim rynku dyskusji na temat pomiaru widowni telewizyjnej – raport dostarcza podstawową wiedzę o tym, na czym polegają standardy badawcze, z czego wynikają, jak historycznie rozwijał się pomiar oglądalności telewizji.

Wiedza o wielkości widowni staje się szczególnie ważna dziś, gdy postępuje konsolidacja polskiego rynku telewizyjnego, a do walki o e-widza przystępują portale i serwisy z ofertą wideo. Na podstawie wyników kanałów monitorowanych przez Nielsena wyliczono, jak zmienił się układ sił na rynku telewizyjnym. Największy udział – 28,5 proc. - utrzymuje Telewizja Polska (12 kanałów), ale Grupa Polsat ma już 25,8 proc. (a liczba kanałów w jej strukturach wzrosła z 25 do 36), natomiast Grupa Discovery/TVN ma 23,3 proc. (20 kanałów; estymacja na koniec maja br.).

Nowy układ sił wpłynie nie tylko na ofertę dla widza – co obserwujemy już przy okazji zapowiedzi jesiennych ramówek – ale także na współpracę z klientami. Czy i jak skorzystają na tym reklamodawcy? Okaże się w najbliższych miesiącach.

(RG, 31.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.