Ludzie filmu w kampanii przeciwko wojnie w Syrii
Torby z ilustracją Agi Pietrzykowskiej i podobiznami filmowców można kupić na Charytatywni.allegro.pl (fot. materiały prasowe)
Dom produkcyjny Timecode Film Production zainicjował kampanię społeczną "Make films not war", która wspiera działania UNICEF Polska na rzecz dzieci w Syrii.
Kampania ma zwrócić uwagę na "konieczność zajmowania aktywnych postaw obywatelskich". Projekt wspierają reżyserzy, aktorzy i operatorzy kamer, w tym Agata Kulesza, Maria Sadowska, Bartek Konopka, Magdalena Popławska, Dawid Ogrodnik, Michał Żurawski, Bodo Kox, Aleksandra Popławska, Jan Holoubek, Radek Ładczuk i Ewa Błaszczyk.
Ponadto ilustratorka Aga Pietrzykowska stworzyła portret pioniera kinematografii Louise'a Lumiere'a, który zdobi torby promujące akcję (za ich projekt odpowiada marka Zazu). Torby można kupić na aukcji Charytatywni.allegro.pl.
Partnerami kampanii są Open Minded Group oraz studio postprodukcji i dźwięku Ucho Studio. Działania prowadzone są w internecie (m.in. powstała strona Makefilmsnotwar.pl). Patronami medialnymi zostali FilmPro i Stowarzyszenie Filmowców Polskich.
(IKO, 28.08.2018)