TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Biuro reklamy TVP zbadało, jak rośnie udział reklam z osobami w wieku 50+

Udział reklam z osobami powyżej 50. roku życia rośnie, jednocześnie spada liczba reklam pokazujących osoby dojrzałe w sposób stereotypowy – wynika z badania przeprowadzonego przez biuro reklamy TVP.

Według badania biura reklamy TVP liczba reklam z osobami w wieku 50+ podwoiła się w ostatnim roku. W pierwszym kwartale 2018 roku było ich 18 proc., a przed rokiem - 9 proc. Zmniejszył się za to udział reklam z kobietami w wieku 18-49 lat (z 75 proc. do 73 proc.) i mężczyznami 18-49 lat (z 71 proc. do 68 proc.), a wzrósł z dziećmi i młodzieżą (z 25 proc. do 31 proc.).

Press

W spotach wizerunkowych udział osób 50+ rok do roku wzrósł z 11 proc. do 22 proc. Wzrost był również w grupie kobiet 18-49 lat (z 73 proc. do 74 proc.). Spadł udział mężczyzn w wieku 18-49 lat (z 80 proc. do 69 proc.) oraz dzieci i młodzieży (z 35 proc. do 32 proc.).

Press

TVP zauważa, że zmianie ulega kontekst, w jakim w reklamie pojawiają się osoby dojrzałe. W 2017 roku co czwarta reklama, w której występowały, pokazywała je jako babcię lub dziadka. Po roku odsetek takich spotów spadł do 13 proc. Zmniejsza się też liczba reklam, w których osoby w wieku 50+ są przedstawiane w kontekście choroby, niesprawności i dolegliwości. Rok temu było ich 15 proc., w tym już tylko 5 proc.

Press

Osoby w wieku 50+ najczęściej można zobaczyć w reklamach z branży finansów (stanowią 31 proc. reklam z osobami w tym wieku).

Press

"Mimo zauważalnego pozytywnego trendu, ciągle jesteśmy na początku zmiany. Niewątpliwie wzrost liczby osób dojrzałych w spotach jest pozytywną informacją. Jednak ciągle jest duża rozbieżność pomiędzy siłą zakupową osób 50+, a ich obecnością w reklamie" - komentuje Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora biura reklamy TVP. Zwraca uwagę, że wyraźnie widać to po spotach wizerunkowych. "Tam, gdzie reklamodawca chce budować swoją markę i nadawać jej pozytywne atrybuty, chętnie sięga po osoby dorosłe, szczególnie kobiety, ale przed pięćdziesiątką. Osoby z pokolenia silver, jeżeli występują w komunikacji, to zdecydowanie częściej w spotach sprzedażowych" - wskazuje Kowalczyk.

Badanie zostało przeprowadzone przez biuro reklamy TVP w czerwcu i lipcu 2018 roku na 9,7 tys. filmach reklamowych wyemitowanych we wszystkich stacjach telewizyjnych w Polsce w pierwszym kwartale 2017 i 2018 roku.

(KOZ, 22.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.