Chiny przegoniły Wielką Brytanię w rankingu telewizyjnych potęg
(fot. Pixabay.com)
Chiny awansowały na pozycję drugiego największego rynku telewizyjnego na świecie.
Z raportu opracowanego przez firmę IHS Markit wynika, że wydatki związane z produkcją i nabyciem praw do produkcji telewizyjnych (kanały telewizyjne i platformy internetowe) w ub.r. osiągnęły w Chinach poziom 10,09 mld dol. Tym samym Chiny wyprzedziły Wielką Brytanię, gdzie w 2017 roku na ten cel wydano 10 mld dol.
Największym rynkiem telewizyjnym świata pozostają Stany Zjednoczone (58,3 mld dol.). Awans Chin w rankingu IHS Markit wynika przede wszystkim z agresywnych inwestycji w kontent typu telewizyjnego dokonanych w ub.r. przez grupy internetowe Baidu, Alibaba i Tencent.
(LL, 21.08.2018)










