Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmarł założyciel białostockiego Radia Jard

Jarosław Dziemian zmarł w wieku 68 lat (screen Wspolczesna.pl)

Jarosław Dziemian, białostocki przedsiębiorca i twórca Radia Jard, nie żyje. Miał 68 lat.

"Gazeta Współczesna" podała, że Dziemian zmarł po wielomiesięcznej chorobie.

"Opuścił nas człowiek, który przez lata tworzył nasz lokalny świat. Nigdy nie był odtwórcą, zdecydowanie lepiej odnajdywał się w roli kreatora. Żył marzeniami, większość z nich udało mu się spełnić dzięki ciężkiej pracy i konsekwencji w działaniu" - napisała rozgłośnia na Facebooku.

Jarosław Dziemian Radio Jard uruchomił w 1997 roku, cztery lata później ruszyło Radio Jard II. Od 2002 roku nadaje również kablowa Telewizja Jard.

(KOZ, 16.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eurozet i Radio Wnet wśród chętnych na częstotliwości po Radiu Bajka

(fot. Pixaby.com)

Spośród największych nadawców komercyjnych tylko Eurozet wystartował w konkursie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na częstotliwości radiowe w Warszawie i Krakowie, które do niedawna zajmowało Radio Bajka. Wniosek złożyło m.in. Radio Wnet Krzysztofa Skowrońskiego.

W piątek minął termin składania wniosków na częstotliwości wykorzystywane przez Radio Bajka (87,8 MHz w Warszawie i 95,2 MHz w Krakowie). KRRiT zdecydowała, że mają być one przeznaczone dla podmiotu chcącego uruchomić radio o charakterze uniwersalnym, zawierające audycje informacyjne, publicystyczne o tematyce społeczno-politycznej oraz programy uwzględniające polską tradycję, historię i kulturę. Audycje słowne mają stanowić nie mniej niż 30 proc. tygodniowego czasu nadawania w godz. 6-23.

Wniosek w konkursie na nowe radio złożył Eurozet. Nadawca chciałby uruchomić w Warszawie i Krakowie Otoradio. Miałaby to być stacja o charakterze publicystycznym, łącząca potencjał kulturowy Warszawy i Krakowa oraz tradycję z nowoczesnością. Podstawę programu tworzyłyby audycje autorskie. Otoradio byłoby stacją dla młodszego słuchacza, prezentującą muzykę od ambitnego popu, rocka, muzyki alternatywnej po hip-hop.

W konkursie nie wystartowały pozostałe największe komercyjne grupy radiowe: Grupa RMF, Grupa Radiowa Agory i Grupa Radiowa Time.

Prezes Grupy RMF Kazimierz Gródek wyjaśnia, że nadawca nie zdecydował się wystartować w konkursie ze względu na format stacji. Z powodu wysokiego udziału słowa częstotliwościami nie była zainteresowana Grupa Radiowa Time. - Specjalizujemy się w stacjach rozrywkowych - mówi zarządzający rozgłośniami grupy Leszek Kozioł. Do konkursu nie zgłosiła się także Grupa Radiowa Agory - Agora jest współwłaścicielem informacyjno-publicystycznego radia Tok FM.

Jeden z nadawców po ogłoszeniu warunków konkursu mówił nam nieoficjalnie, że częstotliwości są przeznaczone dla Radia Wnet.

Radio Wnet, obecnie dostępne w internecie, złożyło wniosek o koncesję w tym konkursie. Już wcześniej stacja zwracała się do KRRiT o dobór częstotliwości w stolicy. Założona przez Krzysztofa Skowrońskiego w 2009 roku rozgłośnia od października 2017 roku do stycznia 2018 roku nadawała naziemnie w Warszawie na częstotliwości zwolnionej przez Radio Bajka 87,8 MHz na podstawie trzech pozwoleń okolicznościowych. Stacja wnioskowała o dalsze testowanie tej częstotliwości, jednak nie dostała zgody.

W 2010 roku o warszawską częstotliwość 87,8 MHz starał się publicysta Michał Karnowski, dziś członek zarządu Fratrii. Wtedy chciał uruchomić radio informacyjne w stolicy. Czy teraz Fratria weźmie udział w konkursie? Ani Karnowski, ani prezes spółki Romuald Orzeł nie odpowiedzieli na nasze pytania w tej sprawie.

Karolina Czuczman z zespołu rzecznika prasowego KRRiT informuje, że lista wnioskodawców przedstawiona będzie prawdopodobnie w przyszłym tygodniu.

(KOZ, 16.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo