Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wzrósł udział Kolportera i Ruchu w rynku dystrybucji prasy

(fot. pixabay.com)

Izba Wydawców Prasy oszacowała udział firm kolporterskich w rynku dystrybucji prasy - wzrósł udział Kolportera i Ruchu. Jednak w porównaniu z 2017 rokiem ubyło punktów sprzedaży prasy.

IWP przeanalizowała nakłady 25 wydawców i grup wydawniczych. Nakłady ich tytułów stanowią ok. 68 proc. nakładów wszystkich tytułów prasowych (płatnych i bezpłatnych) w Polsce, oszacowanych na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego.

Według analizy IWP największym dystrybutorem prasy jest Kolporter - jego udział w rynku wzrósł do 51,95 proc. (z 51,55 proc. w 2017 roku). Drugi jest Ruch SA z udziałem 29,93 proc. (rok temu 29,53 proc.), a trzeci Garmond Press - 13,12 proc. (13,42 proc.). Do pozostałych, mniejszych firm należy 5 proc. (5,5 proc.).

Po względem liczby obsługiwanych punktów sprzedaży prasy największą siecią jest także Kolporter - 24 tys. punktów (rok wcześniej 25,5 tys.). Ruch obsługuje 15 tys. punktów (rok temu 18 tys.), a Garmond Press - 9,3 tys. (tyle samo rok wcześniej). 

(GDYJ, 16.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.