Wzrósł udział Kolportera i Ruchu w rynku dystrybucji prasy
(fot. pixabay.com)
Izba Wydawców Prasy oszacowała udział firm kolporterskich w rynku dystrybucji prasy - wzrósł udział Kolportera i Ruchu. Jednak w porównaniu z 2017 rokiem ubyło punktów sprzedaży prasy.
IWP przeanalizowała nakłady 25 wydawców i grup wydawniczych. Nakłady ich tytułów stanowią ok. 68 proc. nakładów wszystkich tytułów prasowych (płatnych i bezpłatnych) w Polsce, oszacowanych na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego.
Według analizy IWP największym dystrybutorem prasy jest Kolporter - jego udział w rynku wzrósł do 51,95 proc. (z 51,55 proc. w 2017 roku). Drugi jest Ruch SA z udziałem 29,93 proc. (rok temu 29,53 proc.), a trzeci Garmond Press - 13,12 proc. (13,42 proc.). Do pozostałych, mniejszych firm należy 5 proc. (5,5 proc.).
Po względem liczby obsługiwanych punktów sprzedaży prasy największą siecią jest także Kolporter - 24 tys. punktów (rok wcześniej 25,5 tys.). Ruch obsługuje 15 tys. punktów (rok temu 18 tys.), a Garmond Press - 9,3 tys. (tyle samo rok wcześniej).
(GDYJ, 16.08.2018)