Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora miała 9,9 mln zł zysku w pierwszym półroczu 2018 roku

Agora przedstawiła dane finansowe na konferencji w swojej siedzibie (fot. Grzegorz Dyjak)

Przychody Agory SA w pierwszym półroczu 2018 roku spadły o 8,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej i wyniosły 536,3 mln zł. Raportowany zysk netto Agory za pierwsze półrocze to 9,9 mln zł wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej. Jej wynik EBITDA to 33,9 mln zł (spadek o 43,8 proc.). 

Na przychody Agory złożyła się głównie sprzedaż: reklam - 267 mln zł (wzrost o 1,8 proc.), biletów do kin - 101,2 mln zł (spadek o 6,3 proc.), wydawnictw - 65,5 mln zł (spadek o 3,8 proc.), w barach w kinach  - 37,8 mln zł (spadek o 4,8 proc.), usług poligraficznych - 32,1 mln zł (spadek o 45,5 proc.).

Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” spadły do 44,6 mln zł (o 5,9 proc.). Zatrudnienie w Agorze na koniec raportowanego okresu wyniosło 2 776 etatów (o 76 mniej niż rok wcześniej). 

(PAZ, 10.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wszyscy dziennikarze zatrzymani w tym tygodniu na Białorusi opuścili areszt

(fot. Pexels.com)

Redaktor naczelna agencji informacyjnej BiełaPAN Iryna Leuszyna i miński korespondent Deutsche Welle Pauluk Bykouski, zatrzymani w ramach tzw. sprawy BiełTA, wyszli w piątek na wolność. To ostatni dziennikarze, którzy pozostawali w areszcie.

Leuszyna została zatrzymana w czwartek, a Bykouski w środę w związku z postępowaniem karnym wszczętym przez Komitet Śledczy na podstawie zawiadomienia państwowej agencji BiełTA.

W ramach tej sprawy dziennikarzom i redaktorom niezależnych mediów oraz przedstawicielom innych podmiotów śledczy zarzucają nielegalne korzystanie z płatnych serwisów BiełTA przy użyciu cudzych haseł i narażenie tej agencji na straty.

Rozpoczęte we wtorek rewizje, zatrzymania i przesłuchania objęły głównie dziennikarzy portalu TUT.by i agencji BiełaPAN, ale przesłuchiwano także redaktorów portalu Realt.by, zatrzymano dziennikarza tygodnika „Biełarusy i Rynak” oraz Pauluka Bykouskiego współpracującego z DW.

Część dziennikarzy tylko przesłuchano, kilkoro z nich umieszczono w areszcie. W czwartek na wolność wyszli Alaksiej Żukau z tygodnika „Biełarusy i Rynak”, a także dziennikarki portalu TUT.by Halina Ułasik, Hanna Kałtyhina, Hanna Jermaczonak i – późno w nocy - reporterka BiełaPAN Tacjana Karawiankowa.

Z aresztu zwolniono także redaktor naczelną TUT.by Marynę Zołatawą, chociaż śledczy poinformowali o wszczęciu wobec niej postępowania karnego dotyczącego zaniechania. Zołatawa miała się przyznać, że wiedziała, iż jej pracownicy przez długi okres korzystali z nielegalnego dostępu do płatnych treści serwisów agencji państwowej BiełTA.

W redakcjach i mieszkaniach dziennikarzy skonfiskowano sprzęt komputerowy, m.in. notebooki, twarde dyski i karty pamięci.

O uwolnienie dziennikarzy i poszanowanie wolności słowa i pracy dziennikarzy apelowały m.in. Unia Europejska, Rada Europy, MSZ Niemiec, aktywiści praw człowieka i dziennikarze. MSZ Białorusi w oświadczeniu wskazał, że „sprawa nie ma żadnego związku z wolnością słowa i pracy dziennikarskiej”.

W sumie śledztwem objęto pracowników TUT.by, BiełaPAN, wydawnictwa „Biełaruska Nawuka”, Realt.by, wydawnictwa „Kultura i Mastactwa” oraz przedsiębiorstwa ITV.

(10.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo