Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PAP przejmie PWR, spółki uzgodniły plan połączenia

PWR pozostaje wydawcą m.in. miesięcznika "Detektyw"(screen: Magazyndetektyw.pl)

Polska Agencja Prasowa planuje przejęcie Przedsiębiorstwa Wydawniczego "Rzeczpospolita", wydawcy m.in. miesięcznika "Detektyw". Firmy (obie są spółkami Skarbu Państwa) uzgodniły plan połączenia na początku sierpnia.

Po tej operacji kapitał zakładowy agencji wzrośnie z 30,6 mln zł do 52,7 mln zł. Podwyższenie kapitału zakładowego spółki przejmującej nastąpi poprzez emisję 2,2 mln nieuprzywilejowanych akcji o wartości 10 zł każda, spółki nie ujawniają innych szczegółów planowanego połączenia.

W 2011 roku Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita" sprzedało udziały w Presspublice (ówczesny wydawca m.in. dziennika "Rzeczpospolita") za 55 mln zł spółce Gremi Media należącej do Grzegorza Hajdarowicza.

Rok wcześniej PWR sprzedało wydawnictwo pism rolniczych Plantpress za 1,2 mln zł oraz polską edycję magazynu "Farmer" za 669 tys. zł. Tę ostatnią kupiło Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości.

PWR pozostaje wydawcą miesięcznika "Detektyw", kwartalników: "Detektyw Wydanie Specjalne" i "Detektyw Extra" oraz strony Magazyndetektyw.pl. Zajmuje się również zarządzaniem nieruchomościami.

Przypomnijmy, że Tomasz Przybek (od stycznia członek zarządu PAP) od lipca 2016 roku był prezesem Przedsiębiorstwa Wydawniczego "Rzeczpospolita". Obecnie prezesem PWR jest Anna Bucholc.

(GDYJ, 10.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora miała 9,9 mln zł zysku w pierwszym półroczu 2018 roku

Agora przedstawiła dane finansowe na konferencji w swojej siedzibie (fot. Grzegorz Dyjak)

Przychody Agory SA w pierwszym półroczu 2018 roku spadły o 8,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej i wyniosły 536,3 mln zł. Raportowany zysk netto Agory za pierwsze półrocze to 9,9 mln zł wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej. Jej wynik EBITDA to 33,9 mln zł (spadek o 43,8 proc.). 

Na przychody Agory złożyła się głównie sprzedaż: reklam - 267 mln zł (wzrost o 1,8 proc.), biletów do kin - 101,2 mln zł (spadek o 6,3 proc.), wydawnictw - 65,5 mln zł (spadek o 3,8 proc.), w barach w kinach  - 37,8 mln zł (spadek o 4,8 proc.), usług poligraficznych - 32,1 mln zł (spadek o 45,5 proc.).

Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” spadły do 44,6 mln zł (o 5,9 proc.). Zatrudnienie w Agorze na koniec raportowanego okresu wyniosło 2 776 etatów (o 76 mniej niż rok wcześniej). 

(PAZ, 10.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo