Dział: PRZEGLąD MEDIóW

Dodano: Sierpień 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Węgierska grupa inwestycyjna kupuje WSiP i planuje kolejne przejęcia

Od 2010 roku właścicielem WSiP był fundusz Advent International (źródło: Wsip.pl)

Należąca do Zoltana Vargi, jednego z najbogatszych Węgrów, grupa inwestycyjna Central Group kupi od funduszu Advent International Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP) - informuje „Puls Biznesu”.

Należąca do Zoltana Vargi, jednego z najbogatszych Węgrów, grupa inwestycyjna Central Group kupi od funduszu Advent International Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP) - informuje „Puls Biznesu”.

Kwota transakcji nie została ujawniona. Fundusz był właścicielem WSiP od 2010 roku. Cytowany przez „Puls Biznesu” Zoltan Varga informuje, że jeszcze w tym tygodniu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafi wniosek o zgodę na przejęcie. Biznesmen spodziewa się, że we wrześniu Central Group stanie się właścicielem WSiP.

Varga znajduje się na 22. miejscu na liście najbogatszych Węgrów magazynu „Forbes”. Jego majątek wyceniany jest na blisko 600 mln zł. Biznesmen wyraził chęć kolejnych przejęć na polskim rynku, zbudowania całego portfela spółek oraz inwestowania w mediach cyfrowe i drukowane. Planuje m.in. uruchomienie w Polsce odpowiednika węgierskiego kulinarnego serwisu Nosalty.hu.

(PAZ, 09.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRZEGLąD MEDIóW

Dodano: Sierpień 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Gazeta Wyborcza”: Prezes Radia Kraków wziął odprawę i został na stanowisku

Przemysław Bolechowski prowadzi też program w internetowej telewizji wPolsce.pl (screen: Youtube.com/Telewizja wPolsce)

Prezes Radia Kraków Przemysław Bolechowski otrzymał kilkadziesiąt tysięcy złotych odprawy, ale po przejściu na kontrakt menedżerski pozostał na stanowisku - ujawnia „Gazeta Wyborcza Kraków”. 

Prezes rozgłośni latem 2017 roku, powołując się na ustawę o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami, zakończył współpracę z Radiem Kraków na podstawie umowy o pracę i przeszedł na kontrakt menedżerski. Źródła „GW” w radiu ujawniają, że rada nadzorcza i Bolechowski podpisali wkrótce potem aneks, z którego wynika, że rozwiązanie umowy nastąpiło nie z winy pracownika, co pozwala na wypłacenie mu odprawy w wysokości ok. 30 tys. zł. 

Dziennikarze „GW” ujawnili niegospodarne zarządzanie finansami rozgłośni (2,1 mln zł straty w 2017 roku) oraz wysokość zarobków Przemysława Bolechowskiego, który pełniąc funkcję jednoosobowego zarządu radia, zgarnął w ub.r. 325 tys. zł. Oprócz kierowania rozgłośnią Bolechowski prowadzi też program w internetowej telewizji braci Karnowski - wPolsce.pl.

Bolechowski do Radia Kraków ściągnął m.in. krakowskiego radnego PiS Ryszarda Kapuścińskiego oraz Miłosza Horodyskiego, dziennikarza TVP Kraków na bezpłatnym urlopie, a zarazem dyrektora marketingu i PR w Alior Banku oraz członka rady nadzorczej Ruch SA. Horodyski za współprowadzenie audycji klubu „Gazety Polskiej” w Radiu Kraków dostawał co miesiąc ryczałt w wysokości ponad 8 tys. zł. 

Przed publikacją tekstu do redakcji gazety trafiło pismo, w którym prezes Radia Kraków grozi pozwem sądowym w razie ujawnienia informacji o zarobkach. 

„Listy grożące procesami sądowymi w razie publikacji krakowska redakcja „Wyborczej” uznaje za niedopuszczalną formę tłumienia krytyki prasowej” - napisał w komentarzu Michał Olszewski, redaktor naczelny krakowskiego wydania „GW”.

(PAZ, 14.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo