Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dwa z trzech domów mediowych Jakuba Bierzyńskiego z zyskiem w 2017 roku

Jakub Bierzyński (fot. Piotr Król/„Press”)

Należące do Jakuba Bierzyńskiego domy mediowe OMD i Easymedia zakończyły 2017 rok z zyskiem, firma PHD odnotowała zaś stratę – wynika ze sprawozdań spółek złożonych w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Spółka OMD, której podstawową działalnością jest planowanie i zakup mediów do kampanii reklamowych, miała w 2017 roku 414,9 mln zł przychodów netto, czyli o 6,1 proc. więcej, niż rok wcześniej. Na większe przychody wpływ miało pozyskanie nowych klientów z branży przewozowej, tekstylnej, bankowej i turystycznej. Firma odnotowała zysk netto 4,7 mln zł (w 2016 roku zysk wynosił 465,6 tys. zł). Firma tłumaczy w sprawozdaniu, że większy zysk był wynikiem "mniejszych pozostałych kosztów operacyjnych wynikających z rezerw".

W ramach spółki OMD funkcjonują dwa oddziały: OMD Optimum Media i OMD Macroscope.
Z kolei spółka Easymedia zanotowała na koniec 2017 roku 20,7 mln zł przychodów (wzrost o 71 proc.) i zysk 796,7 tys. zł netto. Firma informuje w sprawozdaniu, że zamierza rozwinąć ofertę usług opartych na nowych technologiach.

Natomiast dom mediowy PHD miał na koniec 2017 roku 29,6 mln zł netto przychodów (wzrost o 149,7 proc.) i stratę netto 250,9 tys. zł. W planach firmy zarząd spółki wymienia rozwój oferty usług mediowych w oparciu o dane i narzędzia analityczne oraz zintensyfikowanie działań związanych z pozyskaniem nowych klientów.

Ponadto w ramach Grupy OMD działa spółka Omnicom Media Group (OMG), która świadczy na rzecz OMD, PHD i Easymedia usługi w zakresie m.in. administracji, zarządzania finansami i negocjowania warunków współpracy z dostawcami usług mediowych. W 2017 roku OMG miało 91,9 mln zł netto przychodów (wzrost o 11,2 proc.) i 13,7 mln zł zysku netto. W ramach OMG działa agencja marketingu efektywnościowego Digital Resolution.

Dyrektorami zarządzającymi domów mediowych OMD Optimum Media i OMD Macroscope są odowiednio: Anna Podskarbi i Robert Plesko. Firmą Easymedia zarządza Marek Wochna. Po tym jak z końcem lutego 2018 roku z grupą OMD rozstał się Tadeusz Żórawski, stanowisko dyrektora zarządzającego PHD pozostało nieobsadzone.

(IKO, 03.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.