Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W co trzeciej reklamie telewizyjnej pojawia się adres WWW reklamodawcy

(fot. Pixabay)

W prawie co trzeciej (30,8 proc.) reklamie telewizyjnej pojawia się adres WWW reklamodawcy. Rzadko wskazywane są aplikacje mobilne (1,7 proc.) lub social media (0,3 proc.) – wynika z analizy biura reklamy TVP.

Reklamodawcy chętnie kierują odbiorców do swojej strony WWW. Dzieje się tak w 30,8 proc. spotów telewizyjnych (24,8 proc. w 2017 roku). W blisko połowie (43 proc.) przypadków jest to odesłanie słowne lektora bądź aktora.
Nadal rzadkością jest zachęcanie w reklamie do korzystania z aplikacji mobilnych (niecałe 2 proc. spotów). O aplikacjach najczęściej mówi branża telekomunikacyjna, a także finansowa i sprzedażowa.

Jeszcze rzadziej niż aplikacje w spotach wskazywane są serwisy społecznościowe. Tylko 0,3 proc. filmów reklamowych zawiera odwołanie do Facebooka, Instagrama czy YouTube’a. Dzieje się to głównie w reklamach napojów.

"Poddaliśmy analizie wszystkie spoty, jakie pojawiły się w telewizji w pierwszym kwartale tego i zeszłego roku. Badanie potwierdza ogólny trend łączenia siły telewizji i internetu. Reklamodawcy chętnie przekierowują widzów na swoją stronę internetową, która dla wielu z nich stała się głównym miejscem dokonywania transakcji" – mówi Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora biura reklamy TVP.

Najczęściej na swoje strony WWW odsyłają w reklamach telewizyjnych firmy w kategoriach: produkty dla zwierząt (100 proc.), telekomunikacja (61 proc.), sprzedaż (55 proc.) i żywność (proc.). Najrzadziej o swojej stronie internetowej wspominają reklamodawcy z branż: budownictwo (16 proc.), odzież i obuwie (17 proc.) oraz rolnictwo i ogrodnictwo (21 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu i lipcu 2018 roku przez biuro reklamy TVP na 9700 filmach reklamowych wyemitowanych w telewizji w pierwszym kwartale 2017 i 2018 roku.

(GDYJ, 31.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.