Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pierwsze wyniki Facebooka po aferze Cambridge Analytica rozczarowały rynek

To pierwsze wyniki finansowe Facebooka ogłoszone po skandalu z Cambrigde Analytica (fot. Rick Tap/ Unsplash)

Akcje Facebooka w handlu posesyjnym na nowojorskiej giełdzie zniżkowały nawet o 20 proc. w stosunku do ceny z zamknięcia środowej sesji. Powodem są ogłoszone wyniki za drugi kwartał 2018 roku.

Przychody spółki wyniosły 13,23 mld dol. i wzrosły o 42 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2017 roku, ale analitycy spodziewali się 13,36 mld dol. Zysk netto wyniósł 5,11 mld (wzrost o 31 proc.). 

To pierwsze wyniki finansowe Facebooka ogłoszone po skandalu związanym z wyciekiem danych Cambridge Analytica, do którego doszło w marcu. Między innym z powodu tej afery wzrosło zatrudnienie w firmie - o 47 proc. do ponad 30 tys. osób.

"Inwestujemy w bezpieczeństwo tak dużo, że będzie to miało istotny wpływ na naszą zyskowność. Zaczynamy to widzieć w tym kwartale" - poinformował Mark Zuckerberg, prezes Facebooka.

Codziennie Facebooka odwiedza 1,47 mld użytkowników (wzrost o 11 proc.).  

(GK, 26.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Paweł Laskowski prezesem Polskich Badań Internetu

Paweł Laskowski w ostatnich latach pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Ve Interactive Poland (fot. materiały prasowe)

Paweł Laskowski, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Ve Interactive Poland, został prezesem Polskich Badań Internetu. Taką decyzję podjęło Zgromadzenie Wspólników PBI. 

"Zamierzam w pełni zaangażować się na rzecz rozwoju badań internetu w Polsce i wdrażania nowych, strategicznych zadań PBI” - zadeklarował Paweł Laskowski cytowany w komunikacie spółki. 

Nowy prezes zapowiedział, że we współpracy z udziałowcami PBI i rynkiem będzie dążył do upowszechniania standardu pomiaru widowni internetowej oraz umocnienia rynku reklamy internetowej. "Chcę też rozwijać kompetencje Polskich Badań Internetu w dostarczaniu wiedzy o polskim internecie, wykorzystując moje dotychczasowe doświadczenie związane z reklamą internetową i rynkiem programmatic” – dodał.  

Laskowski w ostatnich latach pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Ve Interactive Poland, specjalizującej się w rozwiązaniach onsite engagement i programmatic buying. Wcześniej zarządzał spółką zależną Dentsu Aegis – Amnet Polska. Był założycielem, udziałowcem i prezesem spółki informatycznej Comtica. Współtworzył telewizję 4funTV. W ostatnich latach Paweł Laskowski był też współzałożycielem sportowej stacji telewizyjnej Golf Channel, uruchomionej na licencji NBC Universal.

RAQ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.