Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sześć projektów z Polski uzyskało dofinansowanie w ramach Google DNI

Google ogłosił listę projektów, które otrzymały dofinansowanie w ramach piątej rundy Google DNI Innovation Fund (część projektu Digital News Initiative). Ponad 21 mln euro trafi do twórców 98 innowacyjnych przedsięwzięć z 28 europejskich krajów. W Polsce dofinansowanie uzyskało sześć projektów.

O dofinansowanie mogły starać się projekty europejskich wydawców: prototypy (projekty początkowe, wymagające dofinansowania do 50 tys. euro), projekty średniej wielkości (wymagające dofinansowania do 300 tys. euro) i duże projekty (wymagające do 1 mln euro finansowania).

Wśród projektów początkowych dofinansowanie otrzymał projekt "Tellastory" (Burda Media Poland), który ma sfinansować "narzędzie do tworzenia historii jako linearnej narracji z wideo, infografiką i innymi elementami wizualnymi, które tworzą odczuwalne wrażenia dla czytelnika", oraz projekt "Interactive Documentary Composer" (Piotr Fedorczyk).

Wśród projektów średniej wielkości został dofinansowany "Unifying Local Media" (projekt przygotowało pięciu wydawców, którzy założyli spółkę PBeM, w tym Paweł Golak z wydawnictwa Intergol; Patryk Ślązak z iMedia, Mateusz Orzechowski z Wydawnictwa Wspólnota, Piotr Piotrowicz z Południowej Oficyny Wydawniczej oraz Bogdan Rojkowicz z Korso). – Postanowiliśmy złączyć siły, dlatego założyliśmy spółkę i zaczęliśmy działać wspólnie. Rynek jest tak konkurencyjny, że nie chcę zdradzać założeń projektu do momentu startu. Na tę chwilę mogę powiedzieć tylko tyle, że tworzymy projekt internetowy, z którego będą mogli korzystać różni wydawcy. Efekt powinien być widoczny za kilka miesięcy – mówi Paweł Golak, do którego należy wydawnictwo Intergol.

Wśród projektów średniej wielkości dofinansowano także projekt stworzenia platformy do transmisji na żywo "Live Coverage & Community Engagement Project" (Grupa Interia.pl Media).

Wśród dużych projektów znalazł się innowacyjny projekt "AI Bots & Trolls Filter" (Edge NPD), który ma być "zaporą opartą na sztucznej inteligencji, ograniczającą ryzyko i negatywny wpływ botów i trolli na doświadczenie czytelników i efektywność kampanii reklamodawców".

Wśród dużych projektów wsparcie otrzymał projekt "Harmony. Smarter reader's journey" (Agora). "Zaprojektowane przez nas narzędzie, które stworzymy dzięki dofinansowaniu z funduszu Google DNI, pozwoli uzyskać wyższe przychody cyfrowe z różnych źródeł, dzięki współdziałaniu dwóch istniejących modeli biznesowych, a jednocześnie – dzięki nowym analizom zachowań użytkowników – zapewni lepsze dopasowanie treści do ich potrzeb czy zainteresowań. Dla naszego zespołu to następny krok w rozwoju oferty cyfrowej i paywalla, a także sposób na efektywniejsze pozyskiwanie przychodów związanych z silną pozycją "Gazety Wyborczej" w internecie" – wyjaśnia Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".

(JOK, 25.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.