Wydawca polskiego "Vogue" ujawnił wyniki sprzedaży drugiego numeru
Sesja na potrzeby drugiego numeru polskiej edycji "Vogue" powstała w Nowym Jorku. Jej autorem jest fotograf Chris Colls i stylista George Cortina.
Kwietniowy numer polskiej edycji "Vogue" (Visteria) sprzedał się w 74 070 egz. – wynika z danych wydawcy.
Kwietniowy numer "Vogue" był drugim, który został wydany w Polsce. Choć miał 256 stron - o 108 mniej niż pierwszy, to jego cena nie zmieniła się - 16,90 zł. Na jego okładce była czeska modelka Eva Herzigová.
Pierwszy numer ukazał się 14 lutego br. w nakładzie 150 tys. egz., a po dodruku jego sprzedaż według danych wydawcy wyniosła 181 750 egz.
- Wejście magazynu "Vogue" było wsparte kampanią reklamową, a do tego doszła ciekawość czytelniczek. Wysoka sprzedaż z pierwszego numeru nie miała szansy się utrzymać - mówi Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym MullenLowe MediaHub. - 74 tys. egz. to wynik zgodny z przewidywaniami wydawcy, a jeśli sprzedaż na tym poziomie się utrzyma, to będzie sukces skrojony na miarę naszego rynku - dodaje Niepsuj.
Ewa Redel-Bydłowska, ekspertka rynku prasowego, komentuje: - Sprzedaż drugiego numeru magazynu "Vogue", mimo dużego spadku, przy tym profilu pisma i wysokiej cenie wciąż jest bardzo dobra. Nie sądzę, aby był to ostateczny, ustabilizowany poziom sprzedaży. Musimy poczekać do jesieni. Ważnym momentem dla magazynu będzie także luty przyszłego roku, kiedy czytelniczki będą decydować o przedłużeniu lub zrezygnowaniu z prenumeraty – mówi Redel-Bydłowska.
(JOK, 24.07.2018)