Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 24, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W czerwcu wzrosły wydatki na reklamę, ale największy reklamodawca je zmniejszył

(fot. Pixabay.com)

W czerwcu 2018 roku reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio) o 11,9 proc., do 2,791 mld zł. Tylko na promocję w telewizji wydano prawie 1,5 mld zł. Liderem reklamodawców pozostaje Aflofarm, który jednak zmniejszył wydatki reklamowe.

Według danych cennikowych Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów) Aflofarm Farmacja Polska wydał w czerwcu 92,4 mln zł, o 9 proc. niż w czerwcu 2017 roku). 

Drugie miejsce pod względem wydatków na reklamę zajmuje Euro-Net Warszawa – 65,2 mln zł (wzrost o 122 proc.), a trzecie Lidl – 62,6 mln zł (wzrost o 45,3 proc.). Wydatki zwiększyli także Natur Produkt Zdrovit – o 108 proc., do 56,2 mln zł i Firma Terg – o 109 proc., do 47,8 mln zł.

Najchętniej kupowano reklamy w telewizji - reklamodawcy przeznaczyli na ten cel 1,452 mld zł (wzrost o 11,9 proc.). Na reklamę w radiu wydano 634 mln zł (wzrost o 22,5 proc.). W czerwcu firmy chętniej niż rok temu promowały się w magazynach. Na reklamę w nich wydano prawie 405 mln zł (wzrost o 2,6 proc.).

Zwiększyły się też wydatki na reklamę w gazetach – o 7,1 proc., do blisko 131 mln zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 160 mln zł (wzrost o 2 proc.), a na indoor przeznaczono 9,8 mln zł (wzrost o 39,9 proc.).  

(IKO, 24.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.