Polacy oglądają dużo więcej tradycyjnej telewizji niż mieszkańcy Europy Zachodniej
(fot. Pixabay.com)
Telewizja notuje niewielkie spadki zainteresowania wśród widzów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale w zachodniej części kontynentu przegrywa rywalizację z serwisami SVoD - wynika z analizy agencji mediowej Wavemaker.
Pod względem długości dziennego czasu oglądania telewizji Polacy są na trzecim miejscu w regionie za Rumunami i Węgrami. Polak z grupy ogólnej spędza przed telewizorem średnio 263 minuty, a osoby w wieku 13-29 lat 122 minuty (Rumun odpowiednio 330 i 220 minut).
W Europie Zachodniej, a w szczególności w Skandynawii, rynek abonamentowych serwisów na życzenie zmienia wzory oglądania treści wideo. Od kilku lat zauważany jest tam wyraźny spadek czasu oglądania i dziennego zasięgu telewizji. W pierwszej połowie 2018 roku zaledwie co trzeci młody Szwed włączał telewizję codziennie i oglądał ją przez zaledwie 49 minut.
Na rynkach nordyckich popularność subskrypcyjnego wideo (SVoD) wzrosła w ub.r. do 68 proc. w gospodarstwach domowych wyposażonych w telewizor. W Europie Środkowo-Wschodniej odsetek ten sięga 5 proc.
„Telewizja traci obecnie głównie na rzecz platform zamkniętych dla reklamodawców, a więc takich, które nie są w tym obszarze jej konkurencją. Zabierają jednak telewizji czas i zasięg, a więc jej kluczowe benefity jako medium reklamowego” - zaznacza Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker w cytowanej analizie.
(PAZ, 24.07.2018)