Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 23, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Adidas, Visa, Biedronka i Lotos zyskały najwięcej na mundialu

Spontaniczna znajomość marek związanych z mistrzostwami świata 2018 (fot. materiały prasowe)

Dom mediowy Starcom ponownie zbadał świadomość marek, które Polakom kojarzą się z piłkarskimi mistrzostwami świata w Rosji i polską reprezentacją. Z badania wynika, że na mundialu najwięcej zyskały marki: Adidas, Visa, Biedronka i Lotos.  

Po miesiącu trwania mistrzostw odsetek osób, które nie potrafiły spontanicznie wskazać żadnej marki kojarzącej się z tegorocznym mundialem spadł do 51 proc. (przed mistrzostwami wynosił 61 proc.). W badaniu znajomości spontanicznej największe wzrosty w porównaniu z badaniem przed mistrzostwami odnotowały marki: Adidas, Visa, Biedronka i Lotos.

Po mundialu na pytanie o marki kojarzące się z finałami mistrzostw świata badani spontanicznie najczęściej wskazywali marki: Coca-Cola (14 proc.), Adidas (11 proc.), Visa (8 proc.), Biedronka (7 proc.), przy czym Coca-Cola, Adidas i Visa są oficjalnymi partnerami FIFA, a Biedronka jest partnerem reprezentacji Polski. Ponadto Adidas, Visa i Biedronka osiągnęły również najwyższy wzrost znajomości marki.

W badaniu znajomości wspomaganej najczęściej wskazywano: Coca-Colę (55 proc.), Adidasa (51 proc.) i Visę (48 proc.).

Na pytanie o marki związane z polską reprezentacją piłki nożnej spontanicznie wskazywano marki: Biedronka (14 proc.), Lotos (8 proc.) i Orlen (5 proc.).

W badaniu świadomości wspomaganej 59 proc. respondentów wskazało Biedronkę, która wyprzedziła pod tym względem głównego sponsora reprezentacji, czyli Lotos (53 proc.). Istotne wzrosty odnotowały też marki będące oficjalnymi partnerami reprezentacji: Blachotrapez (33 proc.), Fakro (29 proc.) i Wiśniowski (29 proc.).

Według dyrektor generalnej Starcomu Magdaleny Kolenkiewicz wyniki badania "potwierdzają, że zaangażowanie w marketing sportowy ma sens wyłącznie w perspektywie długofalowej, a po drugie wymaga inwestycji w komunikację, szczególnie podczas dużych imprez, budzących największe zainteresowanie widzów".

Badanie pochodzi z serii HX Study, przeprowadzono je w ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna w maju (pre-test) i lipcu (post-test). Wykorzystano w nim reprezentatywną grupę internautów w wieku powyżej 18 lat.

(IKO, 23.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.