Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zatrzymano kobietę, która napisała "PZPR" na oknie biura Czabańskiego

Na drzwiach i oknach biur w Wąbrzeźnie i Golubiu-Dobrzyniu napisano czarnym sprayem: "PZPR" (fot. Facebook/Krzysztof Czabański)

Policja zatrzymała 49-letnią kobietę, która pomazała sprayem okno biura m.in. Krzysztofa Czabańskiego, posła PiS i przewodniczącego Rady Mediów Narodowych, w Wąbrzeźnie (woj. kujawsko-pomorskie).

W nocy z piątku na sobotę na oknie biura napisano czarnym sprayem: "PZPR", a na chodniku przed wejściem: "Czas na sąd ostateczny". Podobny napis pojawił się na drzwiach do biura Czabańskiego w Golubiu-Dobrzyniu.

Kobieta usłyszała zarzut z artykułu 256 kodeksu karnego, który traktuje o propagowaniu ustroju totalitarnego. Została przesłuchana i zwolniona – mówi sierż. szt. Michał Głębocki, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Wąbrzeźnie. Grozi za to kara do dwóch lat więzienia.

(GDYJ, 22.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 23, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tygodnik Powszechny zanotował wzrost przychodów i zysku w 2017 roku

Zysk netto spółki Tygodnik Powszechny w 2017 roku był wyższy o 16,12 proc. od wypracowanego w 2016 roku (screen TygodnikPowszechny.pl)

Wydawca "Tygodnika Powszechnego" w 2017 roku miał 259,2 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 7,96 mln zł – wynika ze sprawozdania spółki złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Zysk netto spółki Tygodnik Powszechny w 2017 roku (259,2 tys. zł) był wyższy o 16,12 proc. od wypracowanego w 2016 roku. Przychody wzrosły o 12,74 proc. – do 7,96 mln zł. Zarząd zdecydował, że zysk zostanie przeznaczony na pokrycie strat z lat ubiegłych.

Jak czytamy w sprawozdaniu, w 2017 roku spółka koncentrowała swoje wysiłki na zwiększeniu sprzedaży kioskowej "Tygodnika Powszechnego" i jego wydań specjalnych. Poza tym koncentrowała się na zwiększeniu liczby prenumeratorów wydania papierowego oraz sprzedaży wydań cyfrowych i płatnych dostępów do strony WWW. Spółka optymalizowała też koszty druku, wysyłki, kolportażu i logistyki. W minionym roku wydawca zwiększył objętość „Tygodnika Powszechnego” z 68 do ponad 90 stron.

W 2017 roku spółka zatrudniała na umowy o pracę średnio 22 osoby (rok wcześniej  21 osób); na podstawie stałych umów-zleceń lub o dzieło z prawami autorskimi współpracowała z 18 osobami (rok wcześniej średnio z 20 osobami). Z kolei liczba autorów zewnętrznych na podstawie umów o dzieło z prawami autorskimi wyniosła w 2017 roku 367 osób (rok wcześniej 356).

Wydawca "Tygodnika Powszechnego" poinformował, że w lutym 2018 roku wzrosły koszty prenumeraty. "Poczta Polska, faktyczny monopolista na polskim rynku, w trybie nagłym podniosła ceny wysyłki prenumeraty zwykłej o 60 proc. W związku z tym od marca 2018 wprowadzone zostały nowe, wyższe ceny prenumeraty" – napisano w sprawozdaniu.

W czterech pierwszych miesiącach spółka odnotowała zysk w kwocie 224 tys. zł. Z kolei w maju zwiększyła do 100 proc. udziały w platformie Powszechswiat.pl, w ramach której działa strona "Tygodnika Powszechnego".

W 2017 roku według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem "Tygodnika Powszechnego" wyniosła 24 231 egz. (wzrost o 14,07 proc.). Był to jedyny tygodnik opinii ze wzrostem sprzedaży w 2017 roku.

(JOK, 23.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo