Wydawca "Polityki" ma mniejszy zysk, bo spadły przychody z reklam
(screen: YouTube.com/PolitykaPL)
Spółka Polityka, wydawca tygodnika "Polityka", w 2017 roku odnotowała 321 tys. zł zysku netto - wynika ze sprawozdania spółki złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym. Zysk był mniejszy niż rok wcześniej, bo o 25 proc. spadły przychody wydawcy ze sprzedaży reklam.
Zysk netto Polityki w 2017 roku (321 tys. zł) był niższy o 79,3 proc. od wypracowanego w 2016 roku. Przychody spółki spadły o 10,3 proc. - do 41,3 mln zł. "Niestety tego spadku przychodów nie udało się zrównoważyć obniżką kosztów działalności, w których ponad 45 proc. stanowią koszty wynagrodzeń wraz z narzutami" - napisał zarząd spółki w sprawozdaniu finansowym. Koszty w spółce spadły o 6,9 proc., czyli o 2,9 mln zł.
Zarząd Polityki przewiduje, że przychody ze sprzedaży reklam będą wciąż się zmniejszać, ale spadki te mają zrekompensować wyższe przychody ze sprzedaży wydań specjalnych, książek oraz wydań elektronicznych, a także rygorystyczna dyscyplina kosztowa.
W 2017 roku średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła 109 105 egz. (spadek o 7,87 proc. w stosunku do 2016 roku; dane: ZKDP).
(JOK, 20.07.2018)