IMM: na reklamę najwięcej wydaje branża handlowa
Wydatki reklamowe analizowanych branż w podziale na media (fot. materiały prasowe)
W czerwcu 2018 roku, podobnie jak w maju, najwięcej na reklamę wydała branża handlowa – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, który zbadał wydatki reklamowe w branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.
Sektor handlowy miał 38 proc. udziałów w torcie reklamowym. W czerwcu branża handlowa wydała 368,5 mln zł (dane cennikowe netto). Od marca br. obowiązuje zakaz handlu w wybrane niedziele, co wpłynęło na zwiększenie aktywności reklamowej sieci handlowych. Wcześniej największy udział w torcie reklamowym miała branża farmaceutyczna, ale w czerwcu jej udział spadł do 27 proc. Branża finansowa generuje 13 proc. wydatków reklamowych, telekomunikacja - 12 proc., a motoryzacja - 10 proc.
Najwięcej na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczył w czerwcu Lidl - ponad 55 mln zł.
Raport opracowano na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM.
(IKO, 19.07.2018)