Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska Press Grupa z mniejszymi przychodami w 2017 roku

Polska Press Grupa, wydawca prasy lokalnej i regionalnej, w 2017 roku uzyskała 429,72 mln zł przychodów i miała 4,76 mln zł zysku - wynika ze sprawozdania spółki złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym. Główna spółka Grupy - Polska Press Sp. z o.o. zamknęła rok stratą netto 6,65 mln zł.

Przychody Polska Press Grupy w porównaniu z 2016 rokiem spadły o 3,7 proc.

Ze sprawozdania wynika, że w maju 2017 roku spółka sprzedała cztery nieruchomości o łącznej wartości około 92 mln zł: w Gdańsku, Krakowie, Łodzi i Sosnowcu.

Wśród planów na 2018 rok spółka wymienia m.in. wejście z działalnością wydawniczą na nowe rynki, wprowadzenie nowych produktów sprzedawanych przez internet i uruchomienie kolejnych serwisów internetowych.

Polska Press Grupa wydaje 20 dzienników regionalnych w 15 województwach. Jest też wydawcą prawie 150 tygodników lokalnych i bezpłatnej gazety miejskiej "Naszemiasto.pl". Grupa ma także sześć drukarni.

(GDYJ, 19.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tygodnik Powszechny" i "Wprost" ze wzrostem sprzedaży w maju

(fot.Pixabay.com)

O 15,96 proc. wzrosła średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" (Tygodnik Powszechny) w maju w porównaniu z tym miesiącem 2017 roku. Wzrost średniej sprzedaży o 9,14 proc. odnotował też "Wprost" (AWR Wprost). 

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem "Polityki" (Polityka) w maju wyniosła 94 279 egz. (spadek o 11,13 proc.). "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) osiągnął średnią sprzedaż 86 000 egz. (spadek o 9,18 proc.).

Duże spadki notują tygodniki prawicowe: "Sieci" (Fratria) – 41 808 egz. (spadek o 30,18 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 34 146 egz. (spadek o 16,62 proc.), "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 24 079 egz. (spadek o 32,62 proc.).

Nadal rosła sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" – w maju wyniosła 25 705 egz. (wzrost o 15,96 proc.). Wynik poprawił też "Wprost" – 19 568 egz. (wzrost o 9,14 proc.).  

Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 108 272 egz. (spadek o 10,90 proc.). Tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 238 683 egz. (spadek o 9,69 proc.). 

(JOK, 19.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo