Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Rzepiak dyrektorem programowym Radia Gdańsk

(fot. Pixabay.com)

Michał Rzepiak jest od wtorku dyrektorem programowym Radia Gdańsk. Będzie też pełnić obowiązki zastępcy redaktora naczelnego rozgłośni.

Michał Rzepiak w 2016 roku był doradcą wojewody pomorskiego ds. spraw mediów i komunikacji społecznej. Pracował w dziale PR Grupy Atlas. W latach 90. ubiegłego wieku był dziennikarzem i redaktorem naczelnym "Dziennika Bałtyckiego".

Stanowisko dyrektora programowego jest nowe w strukturze Radia Gdańsk. Prezesem i redaktorem naczelnym rozgłośni jest od czerwca Dariusz Wasielewski.

(KOZ, 18.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dobre pierwsze półrocze dla radia pod względem reklam

(fot.Pixabay.com)

W pierwszym półroczu wydatki na reklamę w radiu wzrosły o ok. 10 proc. - wyliczają szefowie biur reklamy największych nadawców.

- To było bardzo dobre półrocze dla radia, szacuję około dziesięcioprocentowy wzrost - mówi Ewa Rosiewicz, dyrektor biura reklamy Eurozetu. Według Tomasza Ramzy, dyrektora generalnego działu sprzedaży Grupy RMF, wzrost mógł być powyżej 10 proc. - Warto powiedzieć jednak, że pierwsza połowa 2017 roku nie była najłaskawsza dla radia, dlatego pierwsza połowa 2018 roku prezentuje się tak imponująco. Drugi kwartał zaskoczył wszystkich popytem na radio - przyznaje Ramza.

Ewa Rosiewicz z Eurozetu dodaje: - Duże ożywienie obserwowaliśmy przed mundialem. Uaktywnił się szczególnie handel, który jest numerem jeden w radiu.

Zdaniem Ewy Rosiewicz drugie półrocze też zapowiada się dobrze. - Ale nie będzie już tak dużego wzrostu jak w pierwszym - zaznacza.

Wzrost wykazują również cennikowe dane Kantar Media - przychody rozgłośni monitorowanych przez tę firmę zwiększyły się o 16,7 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku. Z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że wpływy z reklam zwiększyły wszystkie grupy radiowe. Grupa RMF zwiększyła przychody z tego tytułu o 11,6 proc. (do 1,27 mld zł), Eurozet - o 26,4 proc. (do 743,6 tys. zł), Time - o 21,3 proc. (do 613,1 mln zł), Grupa Radiowa Agory - o 9,1 proc. (do 463,4 mln zł), a publiczne radio - o 23,2 proc. (do 442,3 mln zł).

Najwięcej na reklamę w radiu w pierwszym półroczu wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - według danych cennikowych było to 362,7 mln zł, czyli o 19,5 proc. mniej niż przed rokiem. Terg przeznaczył na reklamę w tym medium 209,6 mln zł (o 36,3 proc. więcej), Euro-Net Warszawa - 161,8 mln zł (o 61,7 proc. więcej), Metro Group - 155,7 mln zł (o 35,8 proc. więcej), a piąty był Lidl - 128,8 mln zł (o 1,8 proc. mniej).

Pod względem sektorów prowadził handel, który zostawił w radiu 1,29 mld zł (o 28,3 proc. więcej, niż rok wcześniej). W czołówce były produkty farmaceutyczne i leki - 637,3 mln zł (spadek o 5,7 proc.) oraz motoryzacja - 404,8 mln zł (wzrost o 19,7 proc.).

(KOZ, 19.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo