Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa TVN miała 466 mln zł zysku w 2017 roku

Od marca 2018 roku właścicielem grupy TVN jest amerykański koncern Discovery. Przejęcie ogłoszono w trzecim kwartale 2017 roku (fot. TVN)

Grupa kapitałowa TVN SA w 2017 roku uzyskała 1,81 mld zł przychodów i wypracowała 466,22 mln zł zysku netto – wynika ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Przychody grupy, w porównaniu z 2016 rokiem, wzrosły o 7,4 proc. Największą część stanowiły wpływy z reklam – 1,29 mld zł i były o 5,1 proc. wyższe niż rok wcześniej. Przychody ze sponsoringu wzrosły o 19,5 proc., do 198,61 mln zł. Spadły natomiast – o 1,1 proc., do 222,9 mln zł – przychody od operatorów kablowych i platform satelitarnych. Zysk netto rok do roku wzrósł z 34,93 mln zł do 466,22 mln zł.
Na koniec 2017 roku grupa kapitałowa TVN zatrudniała 1550 pracowników.
Na początku marca 2018 roku TVN zmienił właściciela w związku z finalizacją ogłoszonego rok wcześniej przejęcia Scripps Networks Interactive (SNI) przez amerykańską Discovery. Transakcja była warta 14,6 mld dolarów. Trzy lata wcześniej SNI odkupiło większościowe udziały w TVN od Grup ITI i Canal+ i przed końcem 2015 roku doprowadziło do wycofania spółki z giełdy.
Na koniec pierwszego kwartału 2018 roku Discovery odnotował 8 mln dol. straty przy 2,3 mld dol. przychodu.

(KOZ, MK, 17.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Kropka nad i" straciła widzów, ale TVN 24 w czasie jej nadawania wygrywa z TVP Info

Widownia programu dochodziła do 875 tys. widzów (screen Tvn24.pl)

Program Moniki Olejnik "Kropka nad i" w sezonie 2017/2018 oglądało w TVN 24 średnio 633 tys. widzów – o 110,5 tys. mniej niż w sezonie 2016/2017.

Emitując program od 28 sierpnia 2017 roku do 12 lipca 2018 (od poniedziałku do czwartku o 20), TVN 24 miał 4,31 proc. widzów, podczas gdy TVP Info 3,71 proc., a Polsat News 0,79 proc. W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) udział kanału wyniósł 2,49 proc. (TVP Info – 1,44 proc., Polsat News – 0,47 proc.).
W sezonie 2017/2018 najwięcej widzów – 875,3 tys. – przyciągnęło wydanie "Kropki nad i" z 12 grudnia 2017 roku – gościem Moniki Olejnik był Rafał Trzaskowski z Platformy Obywatelskiej (tego dnia exposé w Sejmie wygłosił premier Mateusz Morawiecki).
W sezonie 2016/2017 "Kropkę nad i" oglądało średnio 743,4 tys. widzów. Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 17.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo