TVP miała 19 sponsorów transmisji z mundialu
(fot. Pixabay.com)
Biuro reklamy Telewizji Polskiej pozyskało 19 sponsorów transmisji z zakończonych w niedzielę Mistrzostw Świata w piłce nożnej.
W trakcie mundialu przy transmisjach pojawiły się billboardy sponsorskie następujących firm: Grupa Lotos SA, Visa, Blachotrapez, Mazda Motor Poland, Bank Zachodnik WBK, A&D Pharma Poland, Apart, Balex Metal, BIC, Coca-Cola, Den Braven, Hyundai, Lorenz Bahlsen Snack-World, Mitsubishi Motors, Pekao SA, PPF Hasco-Lek SA, Samsung, Sandoz Polska i Travelplanet.pl SA.
Prezes TVP Jacek Kurski w zeszłym tygodniu podał, że wpływy ze sponsoringu wokół mundialu wyniosły 10,49 mln zł, a ze sprzedaży czasu reklamowego spółka uzyskała 54,03 mln zł.
Bez uwzględnienia rozgrywanych w weekend finału i meczu o trzecie miejsce, najwięcej widzów przyciągnęły spotkania Polaków (rekord tych mistrzostw padł podczas transmisji Polska - Kolumbia 24 czerwca o 20 - 13,63 mln widzów w TVP 1 i TVP Sport), a także półfinał Chorwacja - Anglia w środę 11 lipca o 20 (7,97 mln widzów w TVP 1 i TVP Sport) - dane: Nielsen Audience Measurement.
Mistrzostwa Świata w Rosji wygrała reprezentacja Francji.
(KOZ, 16.07.2018)