Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwisy powtórzyły newsa ze strony zamieszczającej fikcyjne informacje

Materiał został usunięty ze strony Rmf.fm, zniknął też z serwisów Rmfmaxxx.pl, Se.pl i Buzz.gazeta.pl

Kilka serwisów internetowych podało za stroną Thereisnews.com informację o tym, że podczas mszy w Hiszpanii ksiądz puścił bąka, a swoją reakcję tłumaczył objawieniem. Tylko że Thereisnews.com publikuje fikcyjne informacje i tak je oznacza.

Według strony Thereisnews.com podczas mszy w Villalba de Duero 61-letni ksiądz puścił bąka, a potem tłumaczył, że "Duch Święty objawił się w imię Boga". W Thereisnews.com można przeczytać, że jest to serwis z materiałami humorystycznymi, a ich celem jest rozrywka.

We wtorek 10 lipca rewelacje o księdzu powtórzył serwis Buzz.gazeta.pl (Agora SA), w czwartek 12 lipca można było o tym przeczytać na stronie Rmfmaxxx.pl (Grupa RMF), a w piątek też w serwisach Rmf.fm (Grupa RMF) i Se.pl (Grupa ZPR Media).

Ze stron Rmf.fm, Rmfmaxxx.pl i Se.pl materiał zniknął. W serwisie Buzz.gazeta.pl tekst w piątek był jeszcze dostępny, ale redakcja przyznała, że nabrała się na doniesienia Thereisnews.com. Dopisano, że tekst portalu, na który się powołano, jest "kaczką dziennikarską". Na końcu dodano: "I choć wszystko to wygląda komicznie i naprawdę miało szansę wydarzyć się w rzeczywistości, to niestety to jest to tylko kaczka dziennikarska i tzw. fake news. Na który, było nie było, my również się nabraliśmy".

- Rzeczywiście ten artykuł znajdował się na Buzz.Gazeta.pl, rozrywkowym serwisie portalu, ale został wyraźnie oznaczony jako fake news - taka informacja znalazła się w leadzie i na końcu tekstu. Ostatecznie redakcja podjęła decyzję o zdjęciu tego artykułu - informuje Aleksandra Wawrzos z biura prasowego Agory.

- Brak czujności - tłumaczy pojawienie się tej informacji w serwisach RMF FM Marek Balawajder, dyrektor informacji RMF FM. - Jak tylko zorientowaliśmy się, że jest to strona fake'owa, natychmiast usunęliśmy informację z naszych serwisów - mówi Balawajder. I zapowiada: - Na pewno zorganizujemy jeszcze raz szkolenie z fake'owych informacji.

Z Grupy ZPR Media nie otrzymaliśmy odpowiedzi w tej sprawie.

(KOZ, 16.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.