Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rośnie słuchalność RMF FM, maleje Zetki, Jedynki i Trójki

W fali kwiecień-czerwiec 2018 spośród największych rozgłośni ogólnopolskich tylko RMF FM zwiększył słuchalność w porównaniu z falą kwiecień-czerwiec 2017.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar Millward Brown, RMF FM uzyskał 25,3 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 25,1 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Radio Zet zmniejszyło słuchalność z 13,4 proc. do 12,7 proc., Program I Polskiego Radia z 7,9 proc. do 6,8 proc. (to blisko najgorszego wyniku 6,7 proc., jaki Jedynka uzyskała w fali marzec-maj 2018), a Program III Polskiego Radia - z 6,7 proc. do 5,7 proc. (po raz ostatni Trójka miała udział 5,7 proc. w fali grudzień 2017 - luty 2018). (KOZ)

 

 

(KOZ, 12.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: media narodowe

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ile zarabia się w Polskim Radiu? Sprawdziliśmy

W Polskim Radiu na koniec 2017 roku pracowało 1255 osób, z czego 458 stanowili dziennikarze. W porównaniu z 2016 rokiem spadło średnie miesięczne wynagrodzenie zarządu spółki i dyrektorów-redaktorów naczelnych. Więcej zarabiały osoby zatrudnione na stanowiskach kierownika redakcji i publicysty.

Zatrudnienie w porównaniu z końcem 2016 roku wzrosło o 17 osób, a dziennikarzy było o 19 więcej niż przed rokiem. W sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym spółka tłumaczy to zwiększeniem zatrudnienia w Polskim Radiu 24.

Dziennikarze stanowili 33,67 proc. ogółu zatrudnionych w Polskim Radiu (udział w ogólnej liczbie etatów), podczas gdy w 2016 roku 32,7 proc. Na koniec 2017 roku w Polskim Radiu zatrudnionych było 1255 osób (o 17 więcej, niż na koniec 2016 roku).

W Programie I Polskiego Radia na koniec 2017 roku pracowało 80 osób, w Programie II - 49 osób, w Programie III - 67 osoby, w Polskim Radiu 24 - 45 osób. Informacyjna Agencja Radiowa zatrudniała 93 osoby.

Ze sprawozdania wynika, że średnie miesięczne wynagrodzenie prezesa Polskiego Radia w 2017 roku wyniosło 30,8 tys. zł (wszystkie stawki brutto) i było o 3,8 proc. niższe niż w 2017 roku, a członka zarządu – 29,3 tys. zł (niższe o 2,7 proc.). Doradca zarządu mógł liczyć na 17 tys. zł.

Dyrektor-redaktor naczelny otrzymywał średnio 15,4 tys. zł (o 14,2 proc. mniej), a jego zastępca – 13,9 tys. zł (o 0,6 proc. więcej). Kierownik redakcji dostawał 11 tys. zł (o 12,8 proc. więcej), zastępca kierownika redakcji - 8,1 tys. zł (o 6,1 proc. mniej), komentator - 9,9 tys. zł (o 9,6 proc. więcej), publicysta – 8,7 tys. zł (o 11,8 proc. więcej).

Ponad 2/3 pracowników Polskiego Radia ma wyższe wykształcenie

52,27 proc. osób pracujących w Polskim Radiu to mężczyźni, a 47,73 proc. to kobiety.

68,37 proc. pracowników miało wykształcenie wyższe, 29,56 proc. średnie, 1,75 proc. zawodowe, a 0,32 proc. podstawowe. Najwięcej osób – 383 – było między 41. a 50. rokiem życia. 318 pracowników miało od 31. do 40 lat, a 314 - od 51. do 60. lat. Tylko 25 osób miało 20-25 lat.

Jeśli chodzi o staż, największy odsetek (29,65 proc.) stanowią osoby pracujące w spółce do pięciu lat. 19 osób pracuje 41-50 lat.

Polskie Radio: stan zatrudnienia w spółce powinien się zmniejszać

Polskie Radio w sprawozdaniu umieściło również strategię spółki na lata 2018-2022. W dokumencie można przeczytać, że "stan zatrudnienia w Polskim Radiu SA zasadniczo powinien się zmniejszać".

W latach 2018-2022 planowane jest "wprowadzenie przedsięwzięć służących zwiększeniu ekonomii zatrudnienia, rozumianej jako celowe działanie, polegające na dokonywaniu zmian w obszarze zasobów ludzkich o charakterze ilościowym (może skutkować w danym okresie zmniejszeniem/zwiększeniem zatrudnienia w zależności od aktualnych potrzeb Polskiego Radia SA) oraz o charakterze jakościowym (przekształcenia dotyczące zasobów ludzkich, takie jak: struktura kwalifikacyjna, zawodowa, wiekowa)".

Jak informowaliśmy, w 2017 roku przychody Polskiego Radia wyniosły 290,24 mln zł i były wyższe o 2,9 proc. niż w 2016 roku. Zysk netto spółki wzrósł o 13,1 proc., do 2,79 mln zł. (KOZ)

(KOZ, 14.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo