Blowek w czerwcu zwiększył przewagę na YouTube nad SA Wardegą
Singiel "Małomiasteczkowy" Dawida Podsiadły był najczęściej oglądanym polskojęzycznym materiałem umieszczonym w czerwcu na YouTube. Najwięcej subskrybentów pod koniec miesiąca miał natomiast Blowek, który już na początku czerwca wyprzedził SA Wardegę i od tego czasu zwiększa swoją przewagę – wynika z raportu firmy Sotrender.
Wśród materiałów opublikowanych na YouTube w czerwcu tego roku najpopularniejszy był zamieszczony 6 czerwca singiel Dawida Podsiadły "Małomiasteczkowy" (kanał DawidPodsiadloVEVO) zapowiadający nowy album muzyka – teledysk wyświetlano 6,46 mln razy. Drugie miejsce zajął opublikowany 7 czerwca utwór "Róże" zespołu Defis (5,78 mln wyświetleń na kanale Defis Oficjalny), a trzecie – zamieszczony dzień wcześniej teledysk piosenki "Eva" w wykonaniu Cleo z gościnnym udziałem Mesajaha (5,39 mln wyświetleń, kanał CleoVEVO).
Najwięcej subskrybentów na polskim YouTube miały na koniec czerwca kanały: Blowek – 3,63 mln, SA Wardega – 3,61 mln, Stuu – 3,27 mln, reZigiusz – 3,21 mln i Abstrachuje TV – 3,12 mln. Choć od początku 2018 roku SA Wardega udostępnił tylko dwa filmy (ostatni 29 marca), nadal przybywa mu subskrypcji, jednak w niższym tempie niż Karolowi Gązwie (Blowkowi) i innym popularnym kanałom. Najwyższy wzrost w pierwszej piątce polskich youtuberów odnotował Stuu, który zwiększył liczbę subskrypcji o 5 proc. względem maja, wyprzedzając tym samym reZigiusza.
(MK, 12.07.2018)