Grand Prix konkursu Art Directors Club of Europe dla polskiej Saatchi & Saatchi
10.07.2006, 21:47
Kampania "Wolność słowa na Białorusi" autorstwa agencji Saatchi & Saatchi otrzymała Grand Prix w konkursie Europejskiego Klubu Dyrektorów Kreatywnych ADCE (Art Directors Club of Europe). Srebro w kategorii Young Creatives zdobył team z TBWA\Warszawa - Katarzyna Nowacka i Tomasz Zieliński.
Tegoroczny konkurs ADCE, który zrzesza organizacje reklamowe z całej Europy, został zorganizowany po raz 15. W konkursie, który zakończył się w miniony weekend w Barcelonie, pod przewodnictwem prezesa ADCE Johannesa Nerwkla, prace oceniało 50 jurorów, w tym także z Polski (Kot Przybora, prezes KTR oraz prezes i dyrektor kreatywny agencji PZL, Maciej Kowalczuk, reżyser reklamowy z teamu ChukChuk, Wojciech Mierowski, dyrektor kreatywny agencji BNA). Obrady jury odbywały się w 19 kategoriach, m.in. reklama TV, nowe media, graphic design, fotografia, projekty graficzne opakowań, editorial, design, mix media. Jury spośród zgłoszonych prac (były to prace nagrodzone w lokalnych konkursach krajów członkowskich, w przypadku Polski zgłoszono 48 prac nagrodzonych w Konkursie KTR) przyznało w każdej kategorii złotą nagrodę. Grand Prix wybrano spośród wszystkich przyznanych złotych nagród. Tym samym przygotowana przez Saatchi & Saatchi dla Amnesty International kampania została nagrodzona po raz kolejny. Otrzymała już Brązowego Lwa na festiwalu reklamowym w Cannes oraz zdobyła trzy nagrody w konkursie KTR (dwie złote i jedną brązową). Kolejną nagrodę w swojej karierze otrzymał też team z TBWA\ - art director Katarzyna Nowacka i copywriter Tomasz Zieliński. Jurorzy ADCD przyznali im srebro za pracę ”Laktoza”. Była ona także wytypowana przez polskie jury Konkursu KTR do Young Creatives w tegorocznym Cannes. Z tego konkursu Nowacka i Zieliński wrócili ze Złotym Lwem, który otrzymali w kategorii print za przygotowanie pracy dla Międzynarodowego Czerwonego Krzyża. Dwie polskie agencje otrzymały też nominacje w ADCD: JWT za reklamę ”Ludzie” dla marki Converse (kategoria ilustracja i fotografia), a Leo Burnett za reklamę Fiata Pandy pt. ”Stopy” (reklama TV). Reklamy nagrodzone złotem: reklama telewizyjna: „Underwater World”, Leo Burnett Company SRL (Mediolan) dla Ariston reklama kinowa: „Jaws”, Vitruvio Leo Burnett (Madryt) dla Sitges Sci-Fi & Fantasy Film Festival grafika TV: ”MTV Redesign 2005”, MTV Networks GmbH & Co OHG dla MTV Networks GmbH & Co OHG film (reklama społeczna): ”Alzheimer”, Leo Burnett Lisbona dla IAC film (reklama społeczna): „Camera Phone”, Leo Burnett (Londyn) dla Department of Road Safety film (inne): „Sponsorship for The Farm: cow/horses/pig/sheep”, devilfish dla five reklama prasowa (gazety): “Roots”, Publicis Comunication (Hiszpania) dla Survival International reklama prasowa (gazety): ”Labyrinth”, Grabarz & Partner (Niemcy) dla „Stern” (G+J) reklama prasowa (czaspisma): „Beans / Cat / Jigsaw / Toilet Paper”, DDB London dla Harvey Nichols reklama interaktywna: „Absolut Metropolis”, Great Works (Szwecja) dla V&S Spirits AB promocja i mailing: “Real Toys. The TOYS”, Grey Worldwide (Niemcy) dla Toys mix i multimedia: “Announcements”, Spillmann/Felser/Leo Burnett (Szwajcaria) dla PET-Recycling projekt graficzny: “Grid-it! Notepads”, Astrid Stavro (Hiszpania) dla The Royal College of Art indentyfikacja korporacyjna /b randing: „The Bookbinders Stationary”, Wien Nord Pilz dla Buchbinderei Lang opakowania: “Pluma”, Brandia Central (Portugalia) dla Galp design Sachsenhausen Memorial “Station Z”, hg merz architekten museumsgestalter dla Stiftung Brandenburgische Gedenkstaetten European Student of the Year: ”Schwarzbraille - a typeface for the blind and the sighted”, Anna Oberascher (Austria) Young Creative - złoto: “Please Don’t”, Felix Fenz (Wien Nord Pilz) (Austria) Young Creative - srebro: team kreatywny TBWA Warszawa Prace nominowane z Polski: reklama telewizyjna: „Stopy”, Leo Burnett Warszawa dla Fiat Auto Poland plakat: „Wolność słowa na Białorusi”, Saatchi & Saatchi dla Amnesty International ilustracja i fotografia: "Ludzie", JWT dla marki Converse(MŁ, 10.07.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










