Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Seriale nadal prowadzi wśród kanałów serialowo-filmowych

(fot. Pixaby.com)

W pierwszym półroczu TVP Seriale utrzymał pozycję lidera wśród kanałów serialowo-filmowych.

W pierwszym półroczu udział TVP Seriale (Telewizja Polska) wyniósł 1,42 proc. wobec 1,49 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku. Drugi był kanał Stopklatka (Stopklatka SA), który nieznacznie zmniejszył udział z 0,95 proc. do 0,93 proc. Na podium znalazł się również Polsat Film (Telewizja Polsat) z udziałem na poziomie 0,5 proc. (0,51 proc.).

W pierwszej dziesiątce kanałów serialowo-filmowych znalazły się również: AXN (Sony Pictures Television) - 0,39 proc. (0,39 proc. rok wcześniej), 13 Ulica (NBC Universal) - 0,28 proc. (spadek z 0,4 proc.), Kino Polska (Kino Polska TV SA) - 0,33 proc. (wzrost z 0,32 proc.), TVN Fabuła (Grupa TVN i Discovery) - 0,29 proc. (spadek z 0,34 proc.), Comedy Central (Viacom International Media Networks) - 0,35 proc. (wzrost z 0,28 proc.), TNT (Turner Broadcasting System) - 0,32 proc. (0,32 proc.) i Fox (Fox Networks Group) - 0,32 proc. (wzrost z 0,29 proc.).

W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) również prowadził TVP Seriale, który zmniejszył udział z 1,64 proc. do 1,51 proc. Stopklatka zanotowała spadek z 1,02 proc. do 0,9 proc. Na podium awansował Comedy Central, osiągając wzrost z 0,6 proc. do 0,81 proc. Kanał wyprzedził Polsat Film, który uzyskał 0,66 proc. wobec 0,78 proc. rok wcześniej.

Dalej były: AXN - 0,46 proc. (spadek z 0,52 proc.), Fox - 0,45 proc. (spadek z 0,46 proc.), TVN Fabuła - 0,41 proc. (spadek z 0,52 proc.), TNT - 0,37 proc. (spadek z 0,38 proc.), Kino Polska - 0,32 proc. (spadek z 0,33 proc.) i Paramount Channel (Viacom International Media Networks) - 0,27 proc. (wzrost z 0,18 proc.)

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 09.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Z ćwierćfinałów mundialu najwięcej widzów śledziło w TVP mecz Rosja - Chorwacja

(fot. Pixabay.com)

Telewizja Polska z reklam i sponsoringu wokół transmisji dotychczasowych spotkań Mistrzostw Świata w piłce nożnej mogła uzyskać 165,6 mln zł. Widownia meczów ćwierćfinałowych dochodziła w TVP do 6,43 mln widzów.

Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement (nie uwzględniają rabatów) wynika, że TVP ze sprzedaży czasu reklamowego przy mundialowych transmisjach uzyskała 139,7 mln zł. Sponsoring przyniósł jej już 25,9 mln zł.

Spośród ćwierćfinałów najwięcej widzów przyciągnął Rosja - Chorwacja, który w sobotę o 20 oglądało w TVP 1 i TVP Sport średnio 6,43 mln widzów. Oprócz występów Polaków była to jak na razie najwyższa widownia meczu na mundialu (spotkanie Niemcy - Szwecja 23 czerwca o 20 przyciągnęło 6,18 mln widzów).

Ćwierćfinał Brazylia - Belgia w piątek o 20 śledziło 5,94 mln widzów (transmisja w TVP 1 i TVP Sport), Szwecja - Anglia w sobotę o 16 – 3,91 mln (w TVP 2 i TVP Sport), a Urugwaj - Francja w piątek o 16 – 3,73 mln (w TVP 2 i TVP Sport).

TVP 1 we wtorek o 20 pokaże półfinał Francja - Belgia (mecz z Sankt Petersburga skomentują Jacek Laskowski i Radosław Gilewicz), a w środę o tej samej porze  Chorwacja - Anglia (z Moskwy skomentują Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak). Laskowski i Gilewicz skomentują również mecz o trzecie miejsce, a finał - Szpakowski i Juskowiak.

Jak informowaliśmy, Dariusz Szpakowski był atakowany w mediach społecznościowych przez prawicowych dziennikarzy, którym nie spodobało się, że podczas meczu Rosji z Chorwacją rzekomo zbyt entuzjastycznie reagował na gole reprezentacji Rosji.

"Nie zgadzam się na bezpardonowy atak na @DarekSzpakowski. Na początku transmisji cytował słowa hymnów obydwu państw, podkreślając miłość do ojczyzny obydwu słowiańskich narodów. Przy bramkach Chorwacji i Rosji wykazywał się podobnym entuzjazmem. Wszelkie oskarżenia są absurdalne" – napisał na Twitterze dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 10.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo