Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen: w pierwszym półroczu przychody reklamowe telewizji wzrosły o 8,8 proc.

(fot.Pixabay.com)

W pierwszym półroczu wpływy telewizji z reklam wzrosły o 8,8 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów.

Najwyższe przychody cennikowe z reklam uzyskał Polsat - 2,05 mld zł, czyli o 0,9 proc. więcej, niż przed rokiem. Wpływy TVN z tego tytułu rok do roku zwiększyły się o 8,5 proc. (do 1,64 mld zł), TVP 1 - o 32,6 proc. (do 782,2 mln zł), a TVP 2 - o 14,5 proc. (do 705,7 mln zł).

Najwięcej na reklamę w telewizji w tym okresie wydał Aflofarm - cennikowo 568,5 mln zł, czyli o 23,5 proc. mniej niż przed rokiem. Wśród największych reklamodawców w tym medium znalazły się też: US Pharmacia - 317,7 mln zł (wzrost o 26 proc.) i Procter & Gamble - 309,2 mln zł (wzrost o 46,1 proc.).

Łącznie telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 16,9 mln spotów reklamowych - o 11,6 proc. więcej, niż rok wcześniej.

(KOZ, 06.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amerykańscy telewidzowie preferują Netfliksa

(fot.Pixabay.com)

Netflix jest platformą najczęściej wybieraną przez Amerykanów korzystających z telewizorów - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Cowen.

Na pytanie o ulubioną platformę wideo dostępną z poziomu telewizora aż 27 proc. ankietowanych wskazało na Netflix. Serwis streamingowy wyprzedził nie tylko swoich bezpośrednich konkurentów (serwisy Amazon Prime i YouTube), ale też operatorów kablowych i telewizję naziemną.

Badanie przeprowadzono na próbie 2,5 tys. osób w wieku powyżej 18 lat.

(LL, 06.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo