Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wiadomości" TVP 1 traciły widzów w 15 województwach, zyskały tylko w lubuskim

"Wiadomości" najwięcej straciły w woj. małopolskim, "Fakty" w kujawsko-pomorskim, "Wydarzenia" w podkarpackim (materiały prasowe)

"Wiadomości" TVP 1 tylko w jednym województwie zyskały widzów, "Fakty" TVN w trzech, a "Wydarzenia" Polsatu aż w sześciu - wynika z analizy domu mediowego Wavemaker, obejmującej widzów powyżej 18. roku życia. "Wiadomości" najwięcej straciły w województwie małopolskim, "Fakty" - w kujawsko-pomorskim, a "Wydarzenia" w podkarpackim.

Wavemaker sprawdził, jak zmieniły się udziały tych programów w poszczególnych województwach na przestrzeni roku - w okresach: 1 stycznia - 26 czerwca 2017 roku i 1 stycznia - 26 czerwca 2018 roku. "Wiadomości” zyskały widzów tylko w województwie lubuskim (o 20 proc.). W pozostałych traciły udziały, najbardziej w woj. opolskim (o 26 proc.), podlaskim (o 32 proc.) i małopolskim (o 37 proc.). Także "Fakty" w większości województw traciły, najwięcej w zachodniopomorskim (o 15 proc.), wielkopolskim (o 16 proc.) i kujawsko-pomorskim (20 proc.), ale poprawiły wyniki w woj. dolnośląskim (o 10 proc.), świętokrzyskim (o 3 proc.) i warmińsko-mazurskim (o 3 proc.).

Wavemaker zwraca uwagę, że pod względem dynamiki zmiany to „Wydarzenia” Polsatu wypadają najlepiej. Program zyskał w sześciu województwach, najwięcej w podlaskim (35 proc.), ale też w małopolskim (o 7 proc.), śląskim (o 8 proc.), łódzkim (o 11 proc.), wielkopolskim (o 12 proc.) i kujawsko-pomorskim (o 14 proc.). "Wydarzenia" najwięcej straciły w woj. opolskim (17 proc.), pomorskim (20 proc.), podkarpackim (24 proc.).

"Wiadomości" wygrywają z konkurencją w woj. lubelskim (24 proc. udziału w dorosłej widowni) i podkarpackim (24 proc.), a w podlaskim są ex aequo z "Wydarzeniami" (po 21 proc.). "Fakty" prowadzą w woj. świętokrzyskim (26 proc.), małopolskim (26 proc.), łódzkim (25 proc.), śląskim (25 proc.), dolnośląskim (23 proc.), zachodniopomorskim (21 proc.), mazowieckim (21 proc.), warmińsko-mazurskim (21 proc.), wielkopolskim (19 proc.), pomorskim (19 proc.), opolskim (19 proc.), a w kujawsko-pomorskim są ex aequo z "Wydarzeniami" (po 19 proc.). "Wydarzenia" są pierwsze w woj. lubuskim (19 proc.).

W maju "Fakty" w TVN śledziło średnio 2,12 mln widzów, "Wiadomości" w TVP 1 - 1,59 mln, a "Wydarzenia" w Polsacie - 1,5 mln widzów (dane Nielsen Audience Measurement).

(KOZ, 03.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spadła oglądalność mundialu w TVP po odpadnięciu Polaków

(screen z YouTube)

Po odpadnięciu polskich piłkarzy z mundialu w Rosji TVP 1 nie udało się utrzymać tak wysokiego udziału w rynku, jak wtedy, gdy Polacy mieli szansę na wyjście z grupy emiminacyjnej. Spotkania mundialu nadal jednak gromadzą wielomilionową widownię.

W tygodniu 25 czerwca - 1 lipca TVP 1 uzyskał 12,79 proc. udziału w rynku, podczas gdy tydzień wcześniej, tj. 18 czerwca - 24 czerwca miał aż 17,2 proc.
We wtorek 19 czerwca o godz. 17 mecz Polska-Senegal przyciągnął do Jedynki średnio 9,28 mln widzów (z TVP Sport - 11,13 mln), a pięć dni później w niedzielę 24 czerwca spotkanie Polska - Kolumbia rozgrywane o godz. 20 zgromadziło 11,64 mln (z TVP Sport 13,63 mln). Trzeci mecz Polaków - z Japonią, kiedy wiadomo już było, że polska reprezentacja nie wyjdzie z grupy, śledziło w TVP 1 w czwartek 28 czerwca o godz. 16 średnio 7,67 mln (z TVP Sport 8,41 mln).
Choć Polacy już nie grają na mundialu, turniej dalej śledzi wielomilionowa widownia. Mecz 1/8 finału Urugwaj - Portugalia przyciągnął do TVP 1 w sobotę 30 czerwca o 20 średnio 4,11 mln widzów (z TVP Sport 5,26 mln), a Chorwacja - Dania w niedzielę 1 lipca o godz. 20 - 4,63 mln (z TVP Sport 6,08 mln). Spotkanie Francja - Argentyna w TVP 2 i Sport 30 czerwca o 16 gromadziło 3,57 mln widzów, a Hiszpania - Rosja 1 lipca o 16 - 5,11 mln.
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 03.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo