Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 dzięki mundialowi znacząco zwiększył w czerwcu udział w rynku

(fot. Pixaby.com)

Dzięki trwającym mistrzostwom świata w piłce nożnej TVP 1 był najchętniej oglądaną telewizją w czerwcu 2018 roku - zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. W czołówce znalazł się też TVP Sport.

W czerwcu 2018 roku telewizyjna Jedynka osiągnęła 12,72 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 8,99 proc. w czerwcu 2017 roku. Polsat zmniejszył udział rok do roku z 11,05 proc. do 9,71 proc., a TVN - z 9,05 proc. do 8,54 proc. Wynik poprawił TVP 2, również pokazujący mundial - z 6,37 proc. do 7,01 proc.

W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych stacji były także: TV 4 - 4,06 proc. (wzrost z 3,79 proc.), TVN 24 - 3,97 proc. (spadek z 4,76 proc.), TV Puls - 3,2 proc. (wzrost z 3,18 proc.), TVN Siedem - 3,07 proc. (spadek z 3,64 proc.), TVP Info - 3,06 proc. (spadek z 3,97 proc.), a zamyka ją TVP Sport - 2,91 proc. (wzrost z 0,39 proc.). TVP Sport przed mundialem trafił do naziemnej telewizji cyfrowej.

W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) TVP 1 miał ponad dwukrotnie wyższy udział niż przed rokiem. Jedynka zanotowała wzrost z 5,32 proc. do 11,45 proc. TVN uzyskał 10,5 proc. (spadek z 11,64 proc.), Polsat - 10,33 proc. (spadek z 12,5 proc.), a TVP 2 - 6,09 proc. (wzrost z 5,44 proc.). Dalej były: TV 4 - 3,69 proc. (spadek z 3,77 proc.), TV Puls - 3,26 proc. (spadek z 3,78 proc.), TVP Sport - 3,26 proc. (wzrost z 0,23 proc.), TVN Siedem - 2,92 proc. (spadek z 3,86 proc.), TTV - 2,87 proc. (wzrost z 2,34 proc.) i TVN 24 - 2,34 proc. (spadek z 2,74 proc.)

Dane: Nielsen Audience Measurement. (KOZ)

(KOZ, 02.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wiadomości" TVP 1 traciły widzów w 15 województwach, zyskały tylko w lubuskim

"Wiadomości" najwięcej straciły w woj. małopolskim, "Fakty" w kujawsko-pomorskim, "Wydarzenia" w podkarpackim (materiały prasowe)

"Wiadomości" TVP 1 tylko w jednym województwie zyskały widzów, "Fakty" TVN w trzech, a "Wydarzenia" Polsatu aż w sześciu - wynika z analizy domu mediowego Wavemaker, obejmującej widzów powyżej 18. roku życia. "Wiadomości" najwięcej straciły w województwie małopolskim, "Fakty" - w kujawsko-pomorskim, a "Wydarzenia" w podkarpackim.

Wavemaker sprawdził, jak zmieniły się udziały tych programów w poszczególnych województwach na przestrzeni roku - w okresach: 1 stycznia - 26 czerwca 2017 roku i 1 stycznia - 26 czerwca 2018 roku. "Wiadomości” zyskały widzów tylko w województwie lubuskim (o 20 proc.). W pozostałych traciły udziały, najbardziej w woj. opolskim (o 26 proc.), podlaskim (o 32 proc.) i małopolskim (o 37 proc.). Także "Fakty" w większości województw traciły, najwięcej w zachodniopomorskim (o 15 proc.), wielkopolskim (o 16 proc.) i kujawsko-pomorskim (20 proc.), ale poprawiły wyniki w woj. dolnośląskim (o 10 proc.), świętokrzyskim (o 3 proc.) i warmińsko-mazurskim (o 3 proc.).

Wavemaker zwraca uwagę, że pod względem dynamiki zmiany to „Wydarzenia” Polsatu wypadają najlepiej. Program zyskał w sześciu województwach, najwięcej w podlaskim (35 proc.), ale też w małopolskim (o 7 proc.), śląskim (o 8 proc.), łódzkim (o 11 proc.), wielkopolskim (o 12 proc.) i kujawsko-pomorskim (o 14 proc.). "Wydarzenia" najwięcej straciły w woj. opolskim (17 proc.), pomorskim (20 proc.), podkarpackim (24 proc.).

"Wiadomości" wygrywają z konkurencją w woj. lubelskim (24 proc. udziału w dorosłej widowni) i podkarpackim (24 proc.), a w podlaskim są ex aequo z "Wydarzeniami" (po 21 proc.). "Fakty" prowadzą w woj. świętokrzyskim (26 proc.), małopolskim (26 proc.), łódzkim (25 proc.), śląskim (25 proc.), dolnośląskim (23 proc.), zachodniopomorskim (21 proc.), mazowieckim (21 proc.), warmińsko-mazurskim (21 proc.), wielkopolskim (19 proc.), pomorskim (19 proc.), opolskim (19 proc.), a w kujawsko-pomorskim są ex aequo z "Wydarzeniami" (po 19 proc.). "Wydarzenia" są pierwsze w woj. lubuskim (19 proc.).

W maju "Fakty" w TVN śledziło średnio 2,12 mln widzów, "Wiadomości" w TVP 1 - 1,59 mln, a "Wydarzenia" w Polsacie - 1,5 mln widzów (dane Nielsen Audience Measurement).

(KOZ, 03.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo