Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook blokuje "polityczne" reklamy Wallmartu i P&G

(fot. Pixaby.com)

Facebook zablokował reklamy sieci handlowej Wallmart i koncernu mieszanego Procter & Gamble, ponieważ miały one “polityczny przekaz”, a nie zostały odpowiednio oznaczone przez reklamodawców.

Reklamy zostały zablokowane, ponieważ łamią wprowadzone niedawno wewnętrzne reguły mówiące o tym, że treści reklamowe zawierające kontent o charakterze politycznym, wyświetlane amerykańskim użytkownikom Facebooka, muszą być wyraźnie opisane. Poza wskazaniem politycznego przekazu reklamy obok niej musi również być prezentowana informacja o osobie, firmie lub stowarzyszeniu, które sfinansowało kampanię. Według przedstawicieli Facebooka reklama Wallmartu dotycząca tworzenia nowych miejsc pracy, a także promocyjny post P&G dotyczący ruchu LGBT, nie spełniły wymogów.

W ostatnich kilkunastu miesiącach Facebook był ostro krytykowany za dopuszczanie do publikacji niezweryfikowanych reklam politycznych. W ub.r. serwis przyznał, że w czasie kampanii prezydenckiej w USA opublikował 3 tys. reklam o charakterze politycznym, których zleceniodawcami byli pochodzący z Rosji właściciele ponad 470 nieautentycznych kont łamiących wewnętrzne regulaminy Facebooka.

(LL, 02.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.