Facebook blokuje "polityczne" reklamy Wallmartu i P&G
(fot. Pixaby.com)
Facebook zablokował reklamy sieci handlowej Wallmart i koncernu mieszanego Procter & Gamble, ponieważ miały one “polityczny przekaz”, a nie zostały odpowiednio oznaczone przez reklamodawców.
Reklamy zostały zablokowane, ponieważ łamią wprowadzone niedawno wewnętrzne reguły mówiące o tym, że treści reklamowe zawierające kontent o charakterze politycznym, wyświetlane amerykańskim użytkownikom Facebooka, muszą być wyraźnie opisane. Poza wskazaniem politycznego przekazu reklamy obok niej musi również być prezentowana informacja o osobie, firmie lub stowarzyszeniu, które sfinansowało kampanię. Według przedstawicieli Facebooka reklama Wallmartu dotycząca tworzenia nowych miejsc pracy, a także promocyjny post P&G dotyczący ruchu LGBT, nie spełniły wymogów.
W ostatnich kilkunastu miesiącach Facebook był ostro krytykowany za dopuszczanie do publikacji niezweryfikowanych reklam politycznych. W ub.r. serwis przyznał, że w czasie kampanii prezydenckiej w USA opublikował 3 tys. reklam o charakterze politycznym, których zleceniodawcami byli pochodzący z Rosji właściciele ponad 470 nieautentycznych kont łamiących wewnętrzne regulaminy Facebooka.
(LL, 02.07.2018)