Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rada Reklamy ma nowy zarząd, członkowie poprzedniego nie kandydowali

Walne zgromadzenie członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy 28 czerwca wybrało nowy zarząd organizacji i powołało dwoje nowych arbitrów Komisji Etyki Reklamy.

Zarząd Rady Reklamy będzie miał sześcioro członków (o trzy osoby mniej niż dotychczas), a funkcje prezesa zarządu i dyrektora generalnego zostaną połączone. Nowym prezesem został Zbigniew Gajewski, który od 1 października 2017 roku jest dyrektorem generalnym Rady Reklamy.

W skład zarządu weszli też: Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju w TVN Media, Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej SA i członek zespołu zarządzającego firmą, Magdalena Osińska, dyrektor działu prawnego w Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców, Rajmund Tochwin, członek zarządu Tarsago Media Group, oraz Robert Wielgo, członek zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Zgodnie z zapowiedziami z połowy czerwca dotychczasowi członkowie zarządu Rady Reklamy, którzy podjęli wspólną decyzję o niezgłaszaniu swoich kandydatur podczas zakończonego właśnie walnego zgromadzenia Rady, faktycznie ich nie zgłosili.

Zbigniew Gajewski zapowiedział ponadto, że kwestie statutu Rady Reklamy i jego interpretacji (były powodem różnic zdań w gronie dotychczasowych członków zarządu Rady Reklamy) będą rozpatrywane w pierwszej kolejności. - Jesteśmy świadomi, że obecny statut wymaga zmian - mówi Gajewski. - Prace z tym związane ruszą we wrześniu, a do tego czasu będziemy pracować nad projektami tych zmian.

Powołano również dwoje arbitrów Komisji Etyki Reklamy - do 30-osobowego grona ekspertów oceniających przekazy reklamowe dołączyli: Natalia Suska, dyrektor działu analiz w Neurohm, i Jarosław Kończak, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy odpowiada za samoregulację w branży reklamowej. Członkami Rady Reklamy są organizacje branżowe skupiające reklamodawców, media, agencje reklamowe i domy mediowe.

(AMS, 29.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.