Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAA broni Nielsena po kolejnych atakach TVP i Kurskiego

Szefowie IAA zapewniają, że Nielsen przestrzega międzynarodowych standardów, a ataki na tę firmę mają negatywny wpływ na reputację TVP (fot. Simona Supino/ Press)

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA stanęło w obronie firmy Nielsen Audience Measurement, którą po raz kolejny zaatakowała Telewizja Polska.

Prezes TVP Jacek Kurski krytykuje pomiar telemetryczny prowadzony przez Nielsen Audience Measurement od początku swojej prezesury. Ostatnio TVP zarzucała Nielsenowi zaniżanie widowni jej kanałów. Jak wyliczyła "Gazeta Wyborcza", takie materiały ukazały się m.in. 17, 20 i 22 czerwca.

Szefowie IAA - chairman and world president Felix Tataru i global managing director Dagmara Szulce - w piśmie do prezesa TVP Jacka Kurskiego napisali, że zaskoczyły ich materiały w TVP, w których atakowano Nielsen Audience Measurement w Polsce i jego szefową Elżbietę Gorajewską. Zapewnili, że Nielsen przestrzega międzynarodowych standardów, a ataki na tę firmę mają negatywny wpływ na reputację TVP.

"Biorąc pod uwagę udokumentowane osiągnięcia Nielsena na świecie, jesteśmy rozczarowani, że lokalny zespół Nielsen jest oskarżany o rzekomo stronnicze wyniki" - napisali szefowie IAA.

TVP, prócz wyników Nielsena, posługuje się obecnie też pomiarem MOR (Modelem Oglądalności Rzeczywistej). Wyniki opiera na danych z dekoderów firmy Netia. Pracę nad nowym badaniem telewizji i radia zainicjowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

(KOZ, 28.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.