Rebranding usług reklamowych Google
Nowa identyfikacja wizualna usług Google, od lewej: Google Marketing Platform, Google Ads i Google Ad Manager (fot. materiały Google)
Google zmienia nazwy usług reklamowych, które zostaną podzielone na trzy produkty.
AdWords zmieni się w Google Ads, a reklamy Google zyskają uproszczony interfejs i większą łatwość zarządzania. Google Marketing Platform połączy w jedno analityczne narzędzie dla marketerów DoubleClick Digital Marketing i Google Analytics 360. Trzeci produkt, przeznaczony dla dużych reklamodawców, to Google Ad Manager, powstałe z połączenia DoubleClick Ad Exchange i DoubleClick for Publishers.
Wprowadzone zmiany sprawią, że z rynku znikną marki AdWords (18 lat po premierze) oraz DoubleClick (22 lata po wprowadzeniu na rynek).
Rebranding ma rozpocząć się w lipcu. Google zapewnia, że zmienią się nazwy i wygląd, ale podstawowa funkcjonalność narzędzi nie ulegnie zmianie. Nie będzie konieczności migracji oraz odbycia dodatkowych szkoleń. Na dotychczasowym poziomie zostaną też opłaty za reklamy.
(PAZ, 27.06.2018)