Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 27, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Roman Abramowicz musi częściowo wycofać się z biznesów medialnych w Rosji

Roman Abramowicz obecnie kontroluje 24 proc. w Pierwym Kanale

Pochodzący z Rosji miliarder Roman Abramowicz sprzeda część posiadanych udziałów w czołowej rosyjskiej telewizji Pierwyj Kanał – podają miejscowe media.

Abramowicz musi zredukować wielkość posiadanego pakietu udziałów co najmniej do poziomu 20 proc. Wynika to z rosyjskich regulacji prawnych dotyczących inwestowania przez cudzoziemców w miejscowe firmy medialne. Urodzony w Rosji Abramowicz w minionym miesiącu uzyskał izraelskie obywatelstwo.

Obecnie kontroluje 24 proc. w Pierwym Kanale. Rosyjskie media sugerują, że nabywcą sprzedawanych przez niego udziałów będzie państwowa grupa medialna NMG.

(LL, 27.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAA broni Nielsena po kolejnych atakach TVP i Kurskiego

Szefowie IAA zapewniają, że Nielsen przestrzega międzynarodowych standardów, a ataki na tę firmę mają negatywny wpływ na reputację TVP (fot. Simona Supino/ Press)

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA stanęło w obronie firmy Nielsen Audience Measurement, którą po raz kolejny zaatakowała Telewizja Polska.

Prezes TVP Jacek Kurski krytykuje pomiar telemetryczny prowadzony przez Nielsen Audience Measurement od początku swojej prezesury. Ostatnio TVP zarzucała Nielsenowi zaniżanie widowni jej kanałów. Jak wyliczyła "Gazeta Wyborcza", takie materiały ukazały się m.in. 17, 20 i 22 czerwca.

Szefowie IAA - chairman and world president Felix Tataru i global managing director Dagmara Szulce - w piśmie do prezesa TVP Jacka Kurskiego napisali, że zaskoczyły ich materiały w TVP, w których atakowano Nielsen Audience Measurement w Polsce i jego szefową Elżbietę Gorajewską. Zapewnili, że Nielsen przestrzega międzynarodowych standardów, a ataki na tę firmę mają negatywny wpływ na reputację TVP.

"Biorąc pod uwagę udokumentowane osiągnięcia Nielsena na świecie, jesteśmy rozczarowani, że lokalny zespół Nielsen jest oskarżany o rzekomo stronnicze wyniki" - napisali szefowie IAA.

TVP, prócz wyników Nielsena, posługuje się obecnie też pomiarem MOR (Modelem Oglądalności Rzeczywistej). Wyniki opiera na danych z dekoderów firmy Netia. Pracę nad nowym badaniem telewizji i radia zainicjowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

(KOZ, 28.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo