Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP chce się rozliczać z rynkiem, uwzględniając własny pomiar widowni

Jacek Kurski zapowiedział, że reklamy w TVP będą droższe (fot. Simona Supino/ Press)

Prezes TVP Jacek Kurski zapowiada, że w najbliższych miesiącach telewizja publiczna zaproponuje nową politykę handlową. Ceny spotów mają uwzględniać wyniki pomiaru oglądalności od Netii.

Prezes TVP zapowiedział na konferencji prasowej, że reklamy będą droższe niż dotąd, bo "wynika to z rzeczywistej oglądalności Telewizji Polskiej". – Rozpoczynamy pracę, żeby w najbliższych miesiącach zaproponować rynkowi nową politykę rozliczeń cen spotów, która będzie uwzględniać współczynnik korygujący wskazania Nielsena – powiedział Jacek Kurski.

Chodzi o uwzględnienie przez TVP w cenniku wyników własnego pomiaru widowni prowadzonego z wykorzystaniem dekoderów Netii (dla rynku standardem są badania Nielsena).

– Argumentowanie podwyżek alternatywnymi badaniami nie spina się. Myślę, że rynek tego nie zaakceptuje – ocenia pomysł zarządu TVP Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. Dodaje, że generalnie telewizje czują się obecnie mocne, co pozwala im oczekiwać większych pieniędzy, ale tych na rynku reklamowym już zaczyna brakować.

Nowe warunki biuro handlowe ma zaproponować rynkowi jesienią, a zamierza je wprowadzić od początku 2019 roku. Jednocześnie TVP zapowiada, że po raz kolejny zażąda przeprowadzenia audytu panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement. – Nie mogę tolerować dłużej sytuacji, w której Telewizja Polska traci setki milionów złotych rocznie w wyniku dotychczasowej formuły rozliczania reklam przy monopolistycznych wskazaniach firmy Nielsen – mówił Kurski na konferencji prasowej.

W lipcowym cenniku TVP najwyżej wycenione są transmisje półfinałów i finał mundialu w Rosji. Ceny 30-sekundowej reklamy przy półfinałach, zaplanowanych na 10 i 11 lipca o godz. 20, sięgają 191,9 tys. zł. Wokół samego finału, który odbędzie się 15 lipca o godz. 17, najdroższe reklamy kosztują 188,8 tys. zł.

TVP w sprawozdaniu spółki z wykorzystania środków abonamentowych podała, że z reklam i sponsoringu uzyskała w 2017 roku 798,6 mln zł (o 8,4 proc. mniej niż w 2016 roku).

(GDYJ, 22.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.