Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wynagrodzenia w branży reklamowej wzrosły i nadal będą rosnąć

67 proc. firm z branży marketingowej spodziewa się w 2018 roku wzrostu przychodów (fot. pixabay.com)

W porównaniu z 2017 rokiem przeciętne wynagrodzenia w agencjach reklamowych i domach mediowych wzrosły o 6 proc. - wynika z najnowszego badania wynagrodzeń w branży marketingowej przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Analizę wynagrodzeń i stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych, agencji eventowych i produkujących filmy reklamowe przeprowadziła na zlecenie SAR firma Willis Towers Watson Polska. W badaniu wzięły udział 75 organizacje, które przekazały 3,8 tys. indywidualnych danych płacowych. Kwoty podane w badaniu obejmują płacę gwarantowaną brutto, bez premii, prowizji i honorarium zmiennego. Dla ekspertów i konsultantów prowadzących działalność gospodarczą uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT).

Z badania SAR wynika, że account director zarabia miesięcznie 13,1 tys. zł, account manager – 7,8 tys. zł, a account executive – 5,5 tys. zł. Z kolei na stanowiskach kreatywnych najwięcej zarabiają: senior copywriter – 11,1 tys. zł, senior art director – 10,9 tys. zł, art director – 8,3 tys. zł, copywriter – 7,3 tys. zł.

W digitalu najwięcej zarabiają osoby na stanowisku motion designer/animator – 7,5 tys. zł i performance specialist – 6,4 tys. zł.

Płaca media menedżera w domu mediowym to ok. 10,7 tys. zł, senior media plannera - 7,5 tys. zł, a media plannera – 5,5 tys. zł. Wśród stawek godzinowych w czołówce są: group creative director brand design – 420 zł oraz executive creative director – 400 zł. Z kolei account manager za godzinę pracy może otrzymać 200 zł, creative event marketing – 180 zł, junior copywriter - 170 zł.

Aż 67 proc. firm z branży marketingowej spodziewa się w 2018 roku wzrostu przychodów, 10 proc. - nie spodziewa się zmian, a 8 proc. - prognozuje spadek. Wzrost przychodów zadeklarowało 67 proc. agencji eventowych, 63 proc. agencji mediowych i 56 proc. agencji reklamowych.

Dla porównania w 2017 roku 64 proc. firm prognozowało wzrost przychodów, a 6 proc. spodziewało się spadku. W rzeczywistości przychody wzrosły w przypadku 59 proc. firm, a spadek dotknął 13 proc.

W tym roku 69 proc. firm oczekuje zwiększenia liczby pracowników, a tylko 5 proc. prognozuje redukcję zatrudnienia. Wzrost zatrudnienia zadeklarowały wszystkie uczestniczące w badaniu agencje mediowe, 68 proc. agencji reklamowych i 33 proc. agencji eventowych.

(JOK, 22.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.