Temat: radio

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

4. dzień Cannes Lions, czyli kampanie z dopaminą są skuteczne (relacja)

fot. Joanna Sagan

Czwarty dzień Festiwalu Cannes Lions rozpoczął się od Saatchi&Saatchii New Directors’ Showcase, który jak zwykle okazał się wyjątkowym, blisko dwugodzinnym przeżyciem.

Przed pokazem niespodziewanym gościem, który pojawił się na scenie był reżyser i producent filmowy Ridley Scott, który jest kuratorem tegorocznego przeglądu. W krótkiej rozmowie przed pokazem, podkreślił że najistotniejsza w filmie jest historia. Mając ogrom technologii i narzędzi, powinniśmy skupić się na tym, aby wykorzystywać je do opowiadania historii, które zaangażują odbiorców.

Kolejnym panelem tego dnia było wystąpienie przedstawicieli Google Creative Lab, którzy opowiedzieli o projektach, jakie powstają w Google, po to aby zmieniać życie ludzi. Podkreślono, że technologia sama w sobie jest bezużyteczna, dopiero kreatywnie wykorzystana nabiera sensu i wpływa na życie. Podczas panelu pokazano projekt, który Google we współpracy z organizacjami pozarządowymi robi, aby pomóc uchodźcom (projekt RefugeeInfo.eu). Pokazano też platformę dla właścicieli małych przedsiębiorstw w Grecji, która ma im pomóc im wyjść z kryzysu. Panel zakończył się stwierdzeniem, że wszystko co nas otacza zostało przez kogoś wymyślone i stworzone, więc wszyscy ze swoimi pomysłami oraz kreatywnością mamy realny wpływ na przyszłość.

Zapamiętany zostanie też panel FCB, którego gościem była Tarana Burke, twórczyni ruchu #metoo oraz Jennifer Sey, była gimnastyczka. Podczas rozmowy opowiedziano historię ruchu #metoo oraz dyskutowano problemie molestowania seksualnego. Zdaniem Burke siła ruchu polega na prostocie zwrotu „me too”.

W panelu BBDO poruszono wątek efektywności biznesowej kampanii kreatywnych i tego, jak pobudzanie emocji wpływa na ich skuteczność. CEO BBDO przedstawił badania dowodzące, że kreatywne kampanie nagradzane w konkursach przynoszą większe zyski. Mówiono też, że kampanie, które stymulują wyzwalanie się dopaminy (odpowiada za uczucie szczęścia) są lepiej odbierane. Co za tym idzie reklamowana w ten sposób marka sjest zapamietywana, a to przekłada się na biznes. Podobnie z reklamami, które stymulują wyzwalanie oksytocyny (tzw. hormon miłości). Zdaniem Andrew Robertsona w obecnych czasach tworząc kampanie powinniśmy zadawać sobie pytanie nie o główny przekaz, ale w pierwszej kolejności o to, czy wywołują one emocje.

Joanna Sagan

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: radio

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

10 kolejnych nagród w Cannes dla Ogilvy za kampanię na rzecz Puszczy Białowieskiej

Celem kampanii było zwiększenie świadomości nt. zagrożeń dla Puszczy Białowieskiej (screen YouTube/Ostatnie drzewo)

Agencja Ogilvy & Mather Polska zdobyła kolejne nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions - wszystkie za kampanię dla Greenpeace.

Agencja została nagrodzona w kategorii Social & Influencer Złotym Lwem (w podkategorii Content Palcement) i trzema Brązowymi Lwami (w podkategoriach: Non for profit/Charity, Innovative Use of Community i Social Purpose). Dostała też brąz w  kategorii Direct (podkategoria Co-creation & User Generated Content). W kategorii PR zdobyła srebro (w podkategorii Content-led Angagement & Marketing) i brąz (w podkategorii Social Community Building & Management).

W kategorii Media Ogilvy dostała złoto w podkategorii Non for profit/Charity, srebro w podkategorii Use of Social Platforms i brąz w podkategorii Branded Content Created for Digital or Social.

Są to kolejne nagrody dla Ogilvy za kampanię dla Greenpeace - jak informowaliśmy, agencja zdobyła już wcześniej trzy nagrody w Cannes.

Celem nagrodzonej kampanii było zwiększenie świadomości zagrożeń dla istnienia Puszczy Białowieskiej, a także zbiórka funduszy na jej ochronę. Na kampanię składały się działania w internecie i mediach społecznościowych (pokazy gry na YouTube, kanał na Twichu i streamy na Facebooku). Kluczowym i najbardziej innowacyjnym elementem kampanii było wirtualne odtworzenie Puszczy Białowieskiej w grze komputerowej „Minecraft” (gra w nią ponad 100 mln osób na całym świecie).

(AMS, 22.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo