Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Dobre marki wchodzą w rolę liderów" 2. dzień Cannes Lions (relacja)

(fot. Joanna Sagan)

Z Cannes dla Press.pl pisze Joanna Sagan.

Interesującym panelem podczas drugiego dnia, była rozmowa organizowana przez magazyn "Vice", którego przedstawiciele na początku zaprezentowali i omówili wyniki badania "Rational, EMotional, Spiritual". Badanie poruszało tematy duchowości i moralności, które stają się coraz bardziej istotnymi aspektami życia dla młodych ludzi. Był to wstęp do dalszej rozmowy z przedstawicielami organizacji i kościołów, które przyciągają współczesnych młodych ludzi, rozwijając ich duchowość.

CEO siłowni SoulCycle Melanie Whelan opowiadała o wartościach i zasadach działania jakie jej firma oferuje. SoulCycle to unikatowe przeżycie łączące zajęcia fizyczne z duchowym doświadczeniem, trenerzy jednocześnie są couchami pracującymi nad duszami i umysłami uczestników treningów.

Innym interesującym gościem był pastor i założyciel Hillsong Church - kościoła, który oferuje przeżycia duchowe oparte głównie na muzyce.

Wnioskiem i jednocześnie wskazówką dla marek jest fakt, że ludzie chcą czuć się częścią społeczności, grupy, czuć akceptację. Samotność jest obecnie jednym z większych zagrożeń dla ludzi i jednym z wyzwań współczesnego świata. Zdaniem panelistów dobre marki pokazują jasny kierunek ludziom, wchodzą w rolę liderów tak bardzo potrzebnych w dzisiejszym świecie.

Kolejny warty uwagi panel był poświęcony ogromnemu i współtworzonemu przez nas wszystkich problemowi uzależnienia od mediów społecznościowych. Codziennie największe komputerowe systemy pracują nad tym jak nas uwodzić i serwować nam coraz bardziej wciągające treści. Jako branża reklamowa powinniśmy rozumieć zagrożenie i podejmować kroki, aby zapobiec globalnemu uzależnieniu. Podano przykład Google Wellbeing jako inicjatywy jednego ze światowych gigantów technologii i wiedzy o ludziach, który stara się wprowadzać inicjatywy walczące z problemem.

Warto obejrzeć CEO YouTube Susan Wojcicki, która w rozmowie z chief digital officer L’Oreal opowiadała o sile wideo oraz o tym jak tworzyć markę i angażować widzów w digitalowym świecie.

Joanna Sagan

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 20, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pięć nominacji dla polskich agencji w Cannes, nadal bez nagród

Kampania edukacyjna "Greenpeace: Do ostatniego drzewa", autorstwa agencji Ogilvy & Mather Polska, dostała na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions cztery nominacje.

"Greenpeace: Do ostatniego drzewa" to projekt wirtualnej kopii Puszczy Białowieskiej w grze Minecraft. Kampania ta trafiła na short listy w kategorii Brand Experience & Activation, w podkategoriach: Social Engagement & Integration for Live Experience i Connected Experience. Praca ta jest też nominowana w kategorii Entertainment Lions, w podkategoriach: Talent: Digital & Social oraz Excellence in Brand Integration & Promotional Content for Games.

Na short listę trafiła też praca agencji Saatchi & Saatchi IS "The Accessibility Project", zrealizowana dla marki Ambi Pur (Procter & Gamble). Jednak w związku z  tym, że Publicis Groupe wycofała się na rok ze wszystkich konkursów reklamowych i oficjalnie nie uczestniczy w tegorocznej edycji festiwalu w Cannes, praca została zgłoszona przez Procter & Gamble Budapest. Kampania została nominowana w kategorii Creative eCommerce w podkategorii UX, UI & Journey Design.

W kategoriach Industry Craft, Digital Craft, Film Craft, Entertainment i Entertainment Lions for Music żadna polska praca nie trafiła na short listy.

W konkursie o nagrody walczy 109 prac z polskich firm i agencji. Łącznie na konkurs w Cannes trafiło ponad 32 tys. prac. Na razie żadna z wcześniejszych nominacji dla polskich agencji nie zamieniła się w nagrody.

(AMS, 20.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo