Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith: polski rynek reklamowy wzrośnie w 2018 roku o 4,8 proc.

(fot. Pexels.com)

W 2018 roku polski rynek reklamowy wzrośnie o 4,8 proc., a łączna wartość wydatków na reklamę wyniesie 7,41 mld zł netto – szacuje dom mediowy Zenith.

Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o 5,6 proc. – to wynik inflacji cen czasu antenowego. Z kolei wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 8,1 proc. Wpływ na to ma odpływ widzów z tradycyjnej telewizji do internetu i zwiększająca się konsumpcja treści na urządzeniach mobilnych. Analitycy przewidują, że wydatki na reklamę radiową będą wyższe o 3,1 proc. Natomiast o 1,4 proc. spadną wydatki na reklamę OOH. Zmniejszy się też rynek reklamy prasowej: w dziennikach o 10,2 proc., a w magazynach o 9,8 proc. Dzięki zwiększającej się frekwencji w kinach wydatki na reklamę w tym medium wzrosną o 1,6 proc.

Według obliczeń Zenith globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2018 roku o 4,5 proc., do 580 mld dolarów.

Press

(IKO, 19.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Dobre marki wchodzą w rolę liderów" 2. dzień Cannes Lions (relacja)

(fot. Joanna Sagan)

Z Cannes dla Press.pl pisze Joanna Sagan.

Interesującym panelem podczas drugiego dnia, była rozmowa organizowana przez magazyn "Vice", którego przedstawiciele na początku zaprezentowali i omówili wyniki badania "Rational, EMotional, Spiritual". Badanie poruszało tematy duchowości i moralności, które stają się coraz bardziej istotnymi aspektami życia dla młodych ludzi. Był to wstęp do dalszej rozmowy z przedstawicielami organizacji i kościołów, które przyciągają współczesnych młodych ludzi, rozwijając ich duchowość.

CEO siłowni SoulCycle Melanie Whelan opowiadała o wartościach i zasadach działania jakie jej firma oferuje. SoulCycle to unikatowe przeżycie łączące zajęcia fizyczne z duchowym doświadczeniem, trenerzy jednocześnie są couchami pracującymi nad duszami i umysłami uczestników treningów.

Innym interesującym gościem był pastor i założyciel Hillsong Church - kościoła, który oferuje przeżycia duchowe oparte głównie na muzyce.

Wnioskiem i jednocześnie wskazówką dla marek jest fakt, że ludzie chcą czuć się częścią społeczności, grupy, czuć akceptację. Samotność jest obecnie jednym z większych zagrożeń dla ludzi i jednym z wyzwań współczesnego świata. Zdaniem panelistów dobre marki pokazują jasny kierunek ludziom, wchodzą w rolę liderów tak bardzo potrzebnych w dzisiejszym świecie.

Kolejny warty uwagi panel był poświęcony ogromnemu i współtworzonemu przez nas wszystkich problemowi uzależnienia od mediów społecznościowych. Codziennie największe komputerowe systemy pracują nad tym jak nas uwodzić i serwować nam coraz bardziej wciągające treści. Jako branża reklamowa powinniśmy rozumieć zagrożenie i podejmować kroki, aby zapobiec globalnemu uzależnieniu. Podano przykład Google Wellbeing jako inicjatywy jednego ze światowych gigantów technologii i wiedzy o ludziach, który stara się wprowadzać inicjatywy walczące z problemem.

Warto obejrzeć CEO YouTube Susan Wojcicki, która w rozmowie z chief digital officer L’Oreal opowiadała o sile wideo oraz o tym jak tworzyć markę i angażować widzów w digitalowym świecie.

Joanna Sagan

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo